Posted on May 10, 2017 in: Fashion

Chanel Cruise Collection 2018: «Greece is an idea».

chanel-resort-2018-ancient-greece

 

«H δική μου Ελλάδα, είναι μια ιδέα.  Τα κριτήρια της ομορφιάς στην αρχαία αλλά και στην κλασσική Ελλάδα, είναι ακόμα πολύ αληθινά. Δεν υπήρξαν ποτέ στην ιστορία πιο όμορφες γυναικείες αναπαραστάσεις.

 

Προτείνω να γυρίσουμε πίσω για να πάμε μπροστά. Για να δημιουργήσεις το μέλλον, πρέπει πρώτα να δώσεις προσοχή στο παρελθόν.

 

Εκφράζω μέσα από τη Μόδα μια λατρεία που είχα από μικρό παιδί.  Εξ’ άλλου, το πρώτο βιβλίο που διάβασα σε ηλικία επτά ετών ήταν Όμηρος. Ανακάλυψα τότε τον Τρωικό Πόλεμο σε ένα δερματόδετο βιβλίο με χρυσά ελληνικά μοτίβα.”

 

 

 

karl-lagerfeld

 

 

 

Αυτά δια στόματος Karl  Lagerfeld ο οποίος έχει στην κατοχή του 300.000 βιβλία. Ο ίδιος αν και μας έχει επισκεφτεί πολλές φορές,  δεν βρήκε κατάλληλο μέρος στην Ελλάδα για να παρουσιάσει τη συλλογή Chanel Cruise 2018 “The Modernity of Antiquity” την περασμένη εβδομάδα. Αποφάσισε λοιπόν,  να μεταφέρει την  αρχαία Ελλάδα στο Παρίσι “ένα ταξίδι της φαντασίας σε μια εξιδανικευμένη Ελλάδα”

 

Και οι  περίπου 800 καλεσμένοι – από την Keira Knightley και την Isabelle Huppert έως την Charlotte Casiraghi  και τον Pedro Almodóvar,  βρέθηκαν να παρακολουθούν τη συλλογή, σε ρέπλικα του Ναού του Ποσειδώνα στην Galerie Courbe στο Grand Palais,  όπου τα έντονα μπλε και γαλάζια φώτα του show δημιουργούσαν την ψευδαίσθηση του Μεσογειακού φωτός,  εν αντιθέσει με τον γκρίζο ουρανό της γαλλικής πρωτεύουσας.

 

Εκτός από την δηλωμένη αγάπη του Lagerfeld και η ίδια η Coco Chanel δεν ήταν ξένη προς την κουλτούρα της αρχαίας Ελλάδας,  αφού το 1922 σχεδίασε τα κοστούμια της παράστασης «Αντιγόνη» του Γάλλου ποιητή και σκηνοθέτη Jean Cocteau.

 

(Θα κάνω μια άσχετη παρένθεση εδώ , αλλά αφού αναφέρθηκα στον Jean Cocteau,  να σας πω ότι είναι από τους αγαπημένους μου σκηνοθέτες. Αν μπορέσετε ψάξτε  και δείτε την ταινία του La Belle et La Bête του 1946, βασισμένη στο γνωστό παραμύθι και με πρωταγωνιστή τον Jean Marais. Ένα ποιητικό αριστούργημα από τις πιο υπέροχες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ)

 

 

Και επιστρέφω στο θέμα μας μια που οι αρχαίες ελληνίδες όπως θα δείτε παρακάτω,  το 2018 θα έχουν την τιμητική τους στην Chanel. Και αφού ο Karl έκανε την αρχή, μυρίζομαι μεγάλο revival της τάσης Grecian chic και πολύ χαίρομαι γιατί είναι από τις αγαπημένες μου.

 

 

chanel-greece-1

 

chanel-greece-2

 

chanel-greece-3

 

chanel-greece-4

 

chanel-greece-5

 

chanel-greece-6

 

chanel-greece-7

 

chanel-greece-8

 

chanel-greece-9

 

chanel-greece-10

 

chanel-greece-11

 

chanel-greece-12

 

 

 

34 Responses to “Chanel Cruise Collection 2018: «Greece is an idea».”

  1. Maryl says:

    Πολύ ωραία κολεξιόν και κατά την αποψή μου θα έπρεπε να γίνει στην Ελλάδα,όπως είχαν ζητήσει,θα ηταν εξαιρετική διαφήμιση(όχι ότι τώρα δεν είναι-αλλά το να γινόταν κάτι τέτοιο στην Ελλάδα πιστεύω θα ήταν άλλη η “αίγλη”).. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν δόθηκε η άδεια να γίνει εδώ,πολλές φορές event ή και ταινίες ακόμα που εχουν σχέση με την Ελλάδα δεν έχουν πάρει την αναλογη άδεια και έχουν γυριστεί στο εξωτερικό..Ισως δεν ειμαστε τόσο open minded εντέλει και δεν είμαι σίγουρη πόσο καλό είναι αυτό.

  2. sofiaT sofiaT says:

    Καλημέρα!!!
    Μα ποσο λαμπερή και επιβλητική ειναι η αρχαία Ελληνική κουλτούρα/μόδα και πόσους
    πολλούς εχει επηρεάσει !!
    Εγώ όμως θα διαφώνησω για την επίδειξη μόδας σε αρχαίους χώρους!! Ποσο μάλλον για τον ιερό
    βράχο της Ακρόπολης!! Πρεπει να υπάρχει κατα την άποψη μου ένας σεβασμός για αυτούς τους
    χώρους με τέτοια ιστορία!! Δεν ειμαι καθολου αντίθετη να γίνονται επιδείξεις/ταινίες σε αλλα μέρη
    και έχουμε μπόλικα!! Και δεν ειμαι καθολου οπισθοδρομικη και βέβαια θελω να προβάλλεται η χώρα μου
    προς τα εξω ….
    Φιλία πολλα

  3. “Προτείνω να γυρίσουμε πίσω για να πάμε μπροστά. Για να δημιουργήσεις το μέλλον, πρέπει πρώτα να δώσεις προσοχή στο παρελθόν.” Τα είπε όλα με λίγες λέξεις.Τελικά ο Karl το ήθελε πολύ.
    Μουτςς

  4. Stella says:

    Υπέροχη η collection το δίχως άλλο! Το θεμα είναι πότε θα κατορθώσουμε ως λαός να πουλήσουμε και κάτι άλλο… την σύγχρονη Ελλάδα πέρα απ΄την Αρχαία, δημιουργώντας trends όχι μονο στη μόδα αλλά σε πολλαπλά επίπεδα τέχνης, επιστήμης και δημιουργίας.

  5. julia says:

    @Litsa: Με εντυπωσίασε τόσο η συλλογή του, όσο και τα λόγια του. Αυτή είναι η αλήθεια.

  6. julia says:

    @StellaTο ακόμα πιο τραγικό είναι ότι ούτε την Αρχαία δεν είμαστε ικανοί να πουλήσουμε και τελικά το κάνουν άλλοι για μας. Πόσο μάλλον την «μοντέρνα». Αυτό το post μου έφερε λύπη όταν το έγραφα.

  7. julia says:

    @Maryl: Συμφωνώ απόλυτα και λυπάμαι βαθύτατα.

  8. julia says:

    @SofiaT: Κανένας δε λέει να μπουν μεγάφωνα στην Ακρόπολη και να περπατήσουν μοντέλα με δεκάποντα. Αλλά για φαντάσου ένα τέτοιας εμβέλειας event όπως αυτό της Chanel με μια αυστηρή λίστα VIP καλεσμένων και με σεβασμό στο χώρο (που είναι σίγουρο ότι ο Karl θα έδειχνε) τι δημοσιότητα θα έδινε στη χώρα. Άστα βρε Σοφία μου, εδώ όπως είπε η Maryl δεν είμαστε ικανοί ούτε για ταινίες να δώσουμε πράσινο φως (δεν θα ξέρουν οι «υπεύθυνοι» ούτε τον τρόπο για να δοθεί η άδεια με την αλόγιστη γραφειοκρατία αυτής της χώρας) και χάνουμε εκατομμύρια και αυτά τα εκατομμύρια πάνε στο Montenegro και στο Μαρόκο και δεν ξέρω γω, που αλλού.

  9. Rania says:

    Eξαιρετικα συνολα γιατι εξαιρετικο ειναι το πρωτοτυπο Βεβαια θεορω οτι η εμπνευση υπηρχε απο την Αρχαια Ελλαδα Αρα δεν σκεφτηκε κατι πρωτος Το βρηκε το πρωτοτυπο και εκανε καποιες μετατροπες Αν αυτο λεγετε δημιουργια η νεα εμπνευση δεν ξερω. Πιστευω οτι δεν αγαπουν τοσο την Αρχαια Ελλαδα αλλα το κερδος που τους αποφερει γιατι τα σχεδια που βασιζονται στην αρχαιοελληνικη κουλτουρα εχουν περαση στις γυναικες γιατι ειναι πανεμορφη. Ισως να ζηλευουν κατα βαθος γιατι να μην ειναι αυτοι που σκεφτηκαν πρωτοι αυτη την ταση Οσο αφορα τις τοποθεσιες που θελουν να κανουν επιδειξη ειναι ανεπιτρεπτο και μονο που το ζητουν Αν ειχαν παει ποτε στην Ακροπολη αν ειχαν περπατησει ποτε εκει πιστευω οτι ποτε δεν θα το ζητουσαν για επιδειξη μοδας. Θα καταλαβαιναν την ιεροτητα του χωρου Τωρα το μονο που τους ενδιεφερε να ταιριαζει το “ντεκορ” με τα ρουχα τους Ηθελαν μονο να αναδειξουν τα ρουχα τους και να αποκομισουν κερδος απο αυτο, και οχι να διαφημισουν το μνημειο Πραγμα βεβαια που δεν το χρειαζεται το εν λογω μνημειο Δοξα το θεο ειναι αναγνωρισιμο ως την τελευταια γωνια του πλανητη και ονειρο ολων των ανθρωπων καποια στιγμη να το επισκεφτουν Τελος θα σας θυμισω τον Ομπαμα στην επισκεψη του στην Ακροπολη και πως ενας τοσο ισχυρος πλανηταρχης ενιωθε σαν ενας απλος ανθρωπος μπροστα σε αυτο το μεγαλειο την συγκινηση του και το θαυμασμο του

  10. julia says:

    @Rania: Θα μου επιτρέψεις να μην συμφωνήσω καθόλου μαζί σου, αυτή τη φορά. Αρκετά πια που νομίζουμε ότι είμαστε το κέντρο του κόσμου και ότι τους κάνουμε και χάρη. Δεν είμαστε πια. Έχουν περάσει 3,000 χρόνια από τότε. Αυτά μας έχουν κρατήσει πίσω από όλους, τελευταίους και καταϊδρωμένους. Και η νέα γενιά να «εξαφανίζεται» όπου φύγει – φύγει και να μην μπορεί να νιώσει ούτε ικμάδα περηφάνιας γι αυτή τη χώρα του σήμερα. Μη σου πω ότι κατ εμέ οι ωραιότερες γυναίκες της αρχαίας παγκόσμιας Ιστορίας δεν ήταν οι Ελληνίδες ήταν οι Αιγύπτιες. Και μάλιστα όταν ήκμαζε ο δικός τους πολιτισμός είχαν τις υψηλότερες θέσεις στην κοινωνία ενώ οι δικές μας αρχαίες ήταν κάτι τι παραπάνω από τους σκλάβους χωρίς κανένα απολύτως δικαίωμα. Άλλο αν ο Karl όπως πάρα πολύ Γερμανοί είναι λάτρης της Αρχαίας και της Κλασσικής Ελλάδας. Τι να ζηλέψουν ακριβώς? Δέος νιώθεις μπροστά από πολλά μνημεία αρχαίων πολιτισμών. Δεν έχει μόνο ο Παρθενώνας το προνόμιο.

  11. Celia Celia says:

    ….η Grecian chic τάση μ’ αρέσει κι εμένα πολύ….όσο για τον KL ,και να έβρισκε ο άνθρωπος ένα κατάλληλο μέρος για να παρουσιάσει τη συλλογή, δεν θα τον άφηνε το ΚΑΣ….ααααχ,μην μου ανοίγετε το στόμα….δε θέλω να συγχυστώ!!!

  12. Rania says:

    @Tζουλια μου Οντως δεν ειμαστε το κεντρο του κοσμου ναι υπαρχουν τοσοι πολιτισμοι που ειναι αξιοι και αξιολογοι σαν τον δικο μας Το θεμα μας δεν ειναι αν οι Ελληνιδες η οι Αιγυπτιες ειναι ομορφοτερες Αλλα η αντιγραφη των ρουχων των αρχαιων Ελληνιδων.Επισης δεν φταινε οι Αρχαιοι Ελληνες που εχουμε μεινει πισω τελευταιοι και καταιδρωμενοι Φταινε κυριως οι επιλογες μας σε ανικανους ανθρωπους που δεν αγαπουν και δεν θελουν να πανε την χωρα πιο πανω αλλα μονο το προσωπικο τους συμφερον Οι δε νεοι φευγουν και δεν νιωθουν υπερηφανεια για την σμερινη Ελλαδα οχι για την Αρχαια Μου αρεσει που υπαρχει διαλογος αλλα λατρευω πολυ την Αρχαια Ελλαδα οπως και την Αρχαια Αιγυπτο που θαυμαζω εξισου για οτι εχουν προσφερει και αφησει πισω τους σε μας

  13. julia says:

    @Rania: Φάνηκε η αγάπη σου και μη νομίζεις ότι δεν έχω και εγώ μεγάλη αγάπη, απλά κάποια πράγματα με θυμώνουν πολύ και με στεναχωρούν περισσότερο. Δε νομίζω ότι έκανε αντιγραφή. Δεν είδα μια πασαρέλα με 50-60 χλαμύδες. Πήρε κάποια στοιχεία -τα gladiators, τα αξεσουάρ με αμφορείς, τα Μινωικά μοτίφ πάνω σε κάποια υφάσματα και τα ανέδειξε με πολύ μοντέρνο τρόπο εδώ που τα λέμε.

  14. Celia Celia says:

    …kυρία,κυρία…gladiators σανδάλια έχω κι εγώ… δείτε και video της επίδειξης https://www.youtube.com/watch?v=_CskwaQl5lg&t=63s

  15. Rania says:

    Με στενοχωρει η εκμεταλευση της ιστοριας μας απο οπου και αν προερχεται Απο Ελληνες μη. Καλο απογευμα

  16. Amalia Amalia says:

    Η μαγική λέξη είναι σεβασμός. Η χρήση των αρχαιολογικών χώρων για επιλεγμένες εκδηλώσεις με σεβασμό στο χώρο και στην ιστορία του μόνο κέρδος μπορεί να αποφέρει. Και δεν εννοώ μόνο οικονομικό κέρδος, αν και αυτό δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο. Και μάλιστα αν σκεφτούμε ότι η κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση των αρχαιολογικών χώρων είναι πενιχρή. Το μεγαλύτερο κέρδος είναι το να διατηρήσουμε τους χώρους ζωντανούς και να τους μετατρέψουμε σε λειτουργικούς. Δεν θα υπάρχει ευτυχέστερη στιγμή από την οικειοθελή επίσκεψη παιδιών σε τέτοιους χώρους, χωρίς αυτό να επιβάλεται από κάποιο σχολικό πρόγραμμα.
    Όσον αφορά στη χρήση του ελληνικού στοιχείου δεν μπορούμε παρά να δεχτούμε τη διάδοση των πολιτιστικών στοιχείων, αλλιώς πρέπει να κυκλοφορούμε μόνο με αρχαιοελληνικές ενδυμασίες και να πετάξουμε από τη ντουλάπα μας ο,τιδήποτε προέρχεται από άλλες χώρες (συμπεριλαμβανομένων των αγαπημένων μας τζιν). Ή μήπως όλοι οι Έλληνες σχεδιαστές οφείλουν να μην αφομοιώνουν στοιχεία από το εξωτερικό;
    Μακάρι να περιφρουρούμε τον πολιτισμό μας (στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και το περιβάλλον και η μουσική και ο χορός κλπ.), αλλά να μην είμαστε περιχαρακωμένοι στη μεγάλη ιδέα.

  17. julia says:

    @Amalia: Μου είχε λείψει αυτό το λαμπρό, κρυστάλλινο μυαλό σου. Συμφωνώ απόλυτα με κάθε σου σκέψη, με κάθε κόμμα και τελεία. Άλλη μια φορά ένα από τα σχόλια σου που τα διαβάζω πάλι και πάλι και δεν τα χορταίνω.

  18. Amalia Amalia says:

    @Julia, το ξέρεις ότι όταν γράφεις με συναίσθημα και πάθος προκαλείς ταραχή στη σκέψη μας. Και αυτό είναι πάντα παραγωγικό.

  19. marianna says:

    Εχω εντυπωσιαστεί απο τη συγκεκριμένη συλλογή, μου άρεσε πολύ. Γενικά, μου αρέσει το αρχαιοελληνικό στυλ ρούχων. Ανοιξατε ενα τεράστιο θέμα,ή μάλλον πολλά θέματα και δυστυχώς δεν έχω χρόνο να απαντήσω σε όλα.Οσον αφορά τις επιδείξεις σε αρχαιοελληνικούς χώρους, θα συμφωνούσαν μονο υπό ορισμένες πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις, δεν θα μου άρεσε να θεωρηθεί ως ξεπούλημα. Η χρυσή τομή θα έπρεπε να βρεθεί ώστε να προβληθεί ηζβρα μας με το σωστό τρόπο. Για την Ακρόπολη συγκεκριμένα δεν θα συμφωνούσαν γιατί δεν εμπιστευομαι τη σημερινή Ελλάδα, μπορεί ο Καρλ να ΡΗ σεβόταν περισσότερο.

  20. marianna says:

    Εχω εντυπωσιαστεί απο τη συγκεκριμένη συλλογή, μου άρεσε πολύ. Γενικά, μου αρέσει το αρχαιοελληνικό στυλ ρούχων. Ανοιξατε ενα τεράστιο θέμα,ή μάλλον πολλά θέματα και δυστυχώς δεν έχω χρόνο να απαντήσω σε όλα.Οσον αφορά τις επιδείξεις σε αρχαιοελληνικούς χώρους, θα συμφωνούσαν μονο υπό ορισμένες πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις, δεν θα μου άρεσε να θεωρηθεί ως ξεπούλημα. Η χρυσή τομή θα έπρεπε να βρεθεί ώστε να προβληθεί ηζβρα μας με το σωστό τρόπο. Για την Ακρόπολη συγκεκριμένα δεν θα συμφωνούσαν γιατί δεν εμπιστευομαι τη σημερινή Ελλάδα, μπορεί ο Καρλ να τη σεβόταν περισσότερο.

  21. MariaA says:

    Καλησπέρα!!! μόλις γύρισα από διήμερη εντατική εκπαίδευση και είμα ψόφια αλλά πρέπει να σχολιάσω εδώ!!
    Α. όλοι στο εξωτερικό αγαπούν την “ιδέα” της Ελλάδας και του πολιτισμού/ πολιτικής /ιστορίας / γενικότερης συνεισφοράς στις τέχνες και τα γράμματα.
    Β. Τους σύγχρονους Έλληνες τους θεωρούν ικανούς αλλά πρέπει να αποδείξεις ότι αξίζεις και είσαι εξίσου εργατικος με άλλους. Σε πολλές περιπτώσεις τους είσαι και εντελώς αδιάφορος και θα σε πλησιάσουν να σε ρωτήσουν ποιο είναι το καλύτερο / φθηνότερο μέρος για διακοπές.
    Γ. Κάποια στιγμή πρέπει να κατέβουμε από το βάθρο μας και να δούμε την πραγματικότητα – ότι ο κόσμος αλλάζει και αν δεν πας με το ρεύμα θα πνιγείς -όπως και έγινε. Οι Ιταλοί είναι εξίσου περήφανοι με την πολιτιστική τους κληρονομιά και την προφυλάσσουν με πολύ μεγαλύτερη φροντίδα και χρήματα και πάλι αφήσανε να γίνει επίδειξη μόδας στη Fontana Di Trevi που μόλις είχε αναστηλωθεί.Ο πολιτισμός μας ανήκει σε όλον τον κόσμο και όποιος τον χρησιμοποιεί για μόδα /λογοτεχνία κλπ μόνο καλό μας κάνει και μας βάζει στο προσκήνιο και ο κόσμος μας βλέπει με καλύτερο μάτι και όχι μόνο σαν “αυτούς εκεί που κλέβουν τα χρήματα των ευρωπαίων / πίνουν καφέδες όλη μέρα / δεν έχουν σεβασμό στα ζώα και κυκλοφορούν χιλιάδες αδέσποτα στο δρόμο”
    Δ. Τέλος, αυτό που με λυπεί περισσότερο είναι ότι παρόλη την κρίση/ χαστούκι μέσα στα μούτρα, δεν άλλαξε τίποτα στη νοοτροπία των Ελλήνων – κάτι που διαπιστώνω κάθε φορά που επισκέπτομαι την Ελλάδα και με λυπεί ακόμη πρισσότερο που κλεινόμαστε ακόμη περισσότερο στο καβούκι μας/ γυρίζουμε ακόμη πιο πίσω στο παρελθόν και γινόμαστε πιο κακιασμένοι και ψηλομύτες ή χειρότερα τελειως αδιάφοροι.
    Αν το διαβάσατε όλο συγχαρητήρια και αν δεν συμφωνείτε, πολύ κρίμα, απλά είπα τη γνώμη μου.
    Τα φιλιά μου bbgirls!!!

  22. Stella says:

    @MAriaA Τα είπες όλα κι ακόμα περισσότερα! Respect!

  23. Αικατερινη Ραπτη says:

    Ας σταματήσει επιτέλους ο ευτελισμός των πάντων.Τώρα ο μετρ,πριν η Gucci,σε λίγο ο γάμος κάποιας πλουσίας(αν και αυτό έχει ήδη γίνει σε θωρηκτό μας με ένδοξη ιστορία)Δεν πωλούνται όλα και δεν εξαγοράζονται όλα.Τα πιο πολλά μνημεία μας έχουν μυσταγωγικό χαρακτήρα,η Ακρόπολη υπήρξε και ναός,αντιπροσωπευει εμας.Υπάρχουν χιλίάδες μέρη στην πλούσια χώρα μας,στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα.Ανα τον κόσμο υπάρχουν άπειρα ξενοδοχεια,πασαρέλες,μαγαζιά κοκ.για να κάνεις μόδα.Γιατί πρέπει να μαγαρίσεις τα χρηστά ήθη ενός υπερήφανου λαού που τον έφεραν σε αδυναμία?Το καλό μετά απο όλα αυτά που συμβαίνουν είναι οτι κατάφεραν να τονώσουν το φρόνημά μας και αγαπήσαμε και λυπηθηκαμε την χωρα μας λιγο παραπάνω.Εγω προσωπικά συμφωνώ με το κεντρικό αρχαιολογικό συμβούλιο και λέω όχι σε τέτοια πολύτιμα μέρη σκηνικά,φώτα,λακ,μεικαπ και οτιδήποτε αλλο προκαλεί φθορά.Άπαντες οφείλουν να γνωρίζουν οτι σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους απαγορευεται ρητώς να τρώς,να πίνεις,να καπνίζεις και κυρίως-το τονίζω- να φοράς τακούνια γιατί οι ζημιές είναι ανεπανόρθωτες.Υπάρχει περίπτωση να γίνει πασαρελα με ισια παπουτσάκια και οι προσκεκλημένες επίσης να τηρήσουν τον κανόνα?Και γνωρίζουν οτι σε αντίθετη περίπτωση οι ταξιθέτες θα τους δωσουν τα παπούτσια στο χέρι-στην κυριολεξία-μέχρι να τελειώσει το παρτακι?Οχι,η περηφάνεια δεν μετριέται με το χρήμα.

  24. julia says:

    @Maria A: Όχι απλά το διάβασα το σχόλιό σου, το διάβασα και πολλές φορές.

    Και ως ελληνίδα του εξωτερικού που από τη μια δεν είχες μπάρμπα στη Κορώνη και από την άλλη, η χώρα που αγαπάς και γεννήθηκες σου έδωσε μια σπρωξιά (για να μην πω κλωτσιά) για να φύγεις και να δείξεις σε μια πολιτισμένη χώρα την πραγματική σου αξία, ειλικρινά είσαι η μόνη από όλες μας που έχεις το μεγαλύτερο δικαίωμα να μιλάς και να λες φωναχτά τη γνώμη σου. Kαι όλες μας, οφείλουμε να τη σεβαστούμε τα μάλα.

  25. julia says:

    @Αικατερίνη Ράπτη

    Καλύτερα να “πουλήσω” για ένα βράδυ την Ακρόπολη, το Ναό του Ποσειδώνα, την Αγορά, τις Στήλες του Ολύμπιου Διός, το παλάτι του Μίνωα, τις Μυκήνες και την Ολυμπία παρά να “ξε πουλήσω” τη χώρα μου για τα επόμενα 50 χρόνια που αν δεν το έχεις καταλάβει αυτό έχει συμβεί.

    Εκτός αν πιστεύεις μια που γράφεις “λαό που τον έφεραν σε αδυναμία” ότι εδώ που έχουμε φτάσει, φταίνε οι “κακοί” ξένοι. Μάλιστα. Φταίνε από το 1830 που η Ελλάδα έγινε ανεξάρτητο κράτος και από τότε κάθε 25- 30 χρόνια πτωχεύει.

    Ή το άλλο μοναδικό το τελευταίας κοπής επιχείρημα, φταίνε “οι άλλοι”. Λες και οι “άλλοι” δεν είμαστε εμείς οι ίδιοι.

    (Ένα επιχείρημα που δεν επέτρεπα να χρησιμοποιήσει ούτε ο τρίχρονος γιος μου όταν πρωτοπήγε παιδικό σταθμό και τσακώνονταν με άλλα μικρά παιδάκια. Και τώρα βλέπω να χρησιμοποιείται από ενήλικες.)

    Συμπέρασμα: Ως “νεότερη” Ελλάδα στο μόνο που είμαστε εξαιρετικοί είναι στο να κάνουμε σοβαρά λάθη. Άρα και στον τρόπο που χειριζόμαστε την πολιτιστική μας και ιστορική κληρονομιά λάθη κάνουμε.

    Ή μήπως σου αρέσει που ο Ναός του Ποσειδώνα στον Πόρο είναι ένα ξέφραγο αμπέλι, γατί δεν υπάρχουν τα χρήματα να συντηρηθεί και τα βράδια όποιος θέλει μπορεί να μπει και να ανάψει φωτιές και να κάνει παρτι πατώντας με ψηλοτάκουνα πέδιλα πάνω σε ερείπια αρχαίου ναού- του Θεού προστάτη των τότε ναυτικών; Ή αυτό δε σε πειράζει και πολύ γιατί δεν είναι και τόσο γνωστός ο εκεί Ναός όπως ο μεγαλύτερης εμβέλειας Παρθενώνας; Ή μήπως επειδή αυτό το κάνουν Έλληνες και άρα έχουν το δικαίωμα να διαλύουν τα πάντα με την ψευδαίσθηση ότι είναι απόγονοι των Αρχαίων Ελλήνων; Αλλά φυσικά, στον καιάδα ο «ξένος» με τους προβολείς του!

    Ενώ θα μπορούσε αυτό το συγκεκριμένο μνημείο από μόνο του να γίνει ένας έξοχος προορισμός και να αποφέρει και έσοδα στο μικρό νησάκι. Οι δικοί μας φίλοι που έρχονται από εξωτερικό μαθαίνουν γι αυτόν τον Ναό μόνο από μας, γιατί κανένας άλλος από την «Πολιτεία» δεν ενδιαφέρεται να τους τον διδάξει.

    Θα σε χάλαγε δηλαδή να γινόταν εκεί μια παράσταση, ένα show, ένα δρώμενο και να είχε το νησί επισκέπτες και προβολή σε όλο τον κόσμο; Και να εξασφαλίζονταν και οι απαιτούμενοι πόροι για τη σωστή συντήρηση του;

    Και αφού η Celia δεν θελει να ανοίξει το στόμα της (από σεβασμό στο bb και όχι για να μη συγχυστεί) θα το ανοίξω εγώ.

    Στο ΚΑΣ έχουν μαζευτεί ένα μάτσο ιδεοληπτικοί γέροι που κοιμούνται όρθιοι και δεν ξέρουν που τους παν τα τέσσερα. Τόσο απλά. Και δυστυχώς βρίσκουν και υποστηρικτές. Αντί αυτή η οπισθοδρομική κουστωδία να κοιτάξει να βρει τρόπους να εξασφαλίσει πόρους για τα μνημεία μας που σαπίζουν αβοήθητα σε όλη την επικράτεια στη Gucci “ξύπνησαν” ξαφνικά και έδειξαν το ξεδοντιάρικο στόμα τους ή στην όποια εν δυνάμει Gucci.

    Πάσχουν φυσικά και αυτοί από τον ιό του “ελίτ” άκρατου κομπλεξισμού που μας μαστίζει σαν χώρα και δεν μας αφήνει να κάνουμε ένα ρημαδοβήμα μπροστά.

    Ας ζήσουμε με την περηφάνια τώρα και αν θέλεις πες μου και που τη βρίσκεις αυτή την κυρά περηφάνια γιατί την ψάχνω πολλά χρόνια και όλο μου ξεφεύγει.

  26. MariaA says:

    @Ju: respect!

  27. Rania says:

    Καλμερα Ελπιζω να μην γινω η κακια του bb μονο επειδη διαφωνω Μαρια μου η Fontana Di Trevi δεν ειναι τοσο παλιο μνημειο και η αναστηλωση της εγινε με χρηματα ιδιωτη που η συμφωνια ηταν να κανει επιδειξη μοδας. Εγινε κατι αναλογο στο Βατικανο στο Κολοσιαιο η στις Πυραμιδες ακομη. Οχι βεβαια. Οσο για ολα τα υπολοιπα για την σημερινη Ελλαδα συμφωνω και με την Τζουλια και με την Μαρια Εχω μονο μια μικρη ενσταση. Σιγουρα εδω δεν αναγνωριζουν την αξια σου και τις ικανοτητες σου. Ομως σε οτι με αφορα δεν θα εφευγα Προτιμω να ζω την καθε μερα μου εστω με πολυ λιγοτερα αλλα με δικους μου ανθρωπους παρα να τους βλεπω 2 φορες το χρονο και να ζω καλυτερα αυτη την “μιζερη” κατα μενα ζωη μακρυα απο ολους για λιγο περισσοτερα χρηματα. Μπορουμε να ζησουμε και με λιγοτερα Και το λεω αυτο εγω που δουλευω 30 χρονια στον ιδιο εργοδοτη ιδιωτη και δεν καταδεχτηκα ποτε να φιλησω τα ποδια καποιου για μια θεση στο Δημοσιο

  28. julia says:

    @Rania: Η κάθε μία από εμάς, χωρίς καμία λογοκρισία έχει το δικαίωμα να γράψει την άποψή της, είτε συμφωνούν είτε όχι οι υπόλοιπες μαζί της. Πολύ καλά κάνεις λοιπόν και την γράφεις. Επέτρεψε μου να σου πω ότι –κατ εμέ πάντα, δεν είναι τα χρήματα ο λόγος που φεύγουν μακριά τα λαμπρά μυαλά αυτής της χώρας.Φεύγουν γιατί κουράστηκαν από την αναξιοκρατία. Η βαθιά κρίση στην Ελλάδα δεν είναι οικονομική. Είναι κρίση αξιών. Άρα πολύ βαθύτερη. Ανάμεσα στις γραμμές που έγραψα παραπάνω θα καταλάβεις τι εννοώ, όταν λέω αξίες.
    Και όπως πολύ σοφά λέει η Stella, «έχει υπερεκτιμηθεί αυτός ο Ελληνικός ήλιος»

    Στην Πυραμίδα της Γκίζας – Great Pyramid of Giza- έγινε η μεγαλύτερη συναυλία όλων των εποχών. H The Twelve Dreams Of The Sun του Jean Michel Jarre, την 31 Δεκεμβρίου του 1999, σηματοδοτώντας, τη νέα χιλιετία με μεγάφωνα και προβολείς μεγατόνων.

    Ο ίδιος ο Hosni Mubarak κάλεσε προσωπικά τον Jean Michel Jarre (και όχι το ανάποδο)για να γίνει η μεγαλύτερη γιορτή της ανθρωπότητας στο μοναδικό μνημείο από τα 7 θαύματα του κόσμου, που στέκεται ακόμα όρθιο.

  29. Rania says:

    @Tζουλια εχεις δικιο Αυτη η κριση ειναι κυριως κριση αξιων. Και ναι η αναξιοκρατια με πειραζει και εμενα παρα πολυ Αλλα οπως ειπα και χθες φταιμε και εμεις που δινουμε εξουσια σε ανθρωπους ανικανους που δεν εχουν δουλεψει ποτε στην ζωη τους και σε ανθρωπους που δεχονται να διοριζουν “αγραμματους” μονο για ψηφους. Και αυτους που διοριζουν (βλεπε δημ. υπαλλλους)τους κανακευουν για παντα σε βαρος ολων εμας των υπολοιπων. Για τις Πυραμιδες δεν το γνωριζα, για τον Ναο στον Πορο τα γνωριζω και λυπαμαι πραγματικα πολυ οπως και για πολλους αλλους χωρους

  30. julia says:

    @Rania: Συμφωνώ απόλυτα με όλα τα παραπάνω που έγραψες.

  31. Αικατερινη Ραπτη says:

    @julia Ειπα την γνώμη μου χωρίς εμπάθεια για κανέναν.Είχα την ελπίδα οτι μπορώ να το κάνω χωρίς να με μαλώσει κανείς,απλά ακούγοντάς με.Λυπάμαι που έγινα δυσάρεστη και απαντω: 1)Όπως το λες,η χώρα ξεπουλήθηκε,και όχι απο εμάς.2)Σαφέστατα δεν μίλησα για ξένους,το ξεπούλημα γίνεται πάντα εκ των έσω.3)Εχω καταλάβει παρα πολύ καλά τι έχει συμβει μια και συγκαταλέγομαι στην πρώτη φουρνιά αυτων που εβλήθησαν απο την κρίση και παλεύω 7 χρόνια τώρα. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου κομπλεξικό και σε καμμία περίπτωση δεν κλίνω προς την ιδεοληψία των γέρων που αναφέρεις,ουτε με την εννοια της εμμονής ούτε αυτής της καθαράς ψυχιατρικής.Το οτι συμφωνώ με την άρνηση του ΚΑΣ δεν θα πει οτι είμαι οπισθοδρομική,συνάδει μεν η ηλικία μου αλλά οχι η παιδεία,η μόρφωση και το κοινωνικό μου υπόβαθρο. Λυπάμαι που νοιώθεις οτι οι Έλληνες είμαστε κομπλεξικοί,η καθημερινότητά σου θα πρέπει να είναι δύσκολη.Κι όσο για την υπερηφάνεια που ρωτάς πού την βρισκω,νομίζω έχει να κάνει με τον καθένα μας χωριστά.Έφτασα σε μια ηλικία που μπορώ πια να εκτιμήσω τις θυσίες των προγόνων μου και να τους σεβαστω αναλόγως,είτε λέγεται Κολοκοτρώνης είτε “ανώνυμοι” των νεοτέρων πολέμων.Και σήμερα που μιλάμε νοιώθω μεγάλη υπερηφανεια προς τους αφανείς συντοπίτες μου που αγωνίζονται κόντρα στα προγνωστικά και κυρίως γιατί βλεπω συνέχεια την προσφορα τους σε αυτούς που είναι ακόμη πιο αδύναμοι απο τους ίδιους.Τελικά την περηφάνεια την βρίσκει κανείς οταν θέλει να δει τα καλά ενός λαού και δεν κολλάει μόνο στα ασχημα.Και για την ιστορία μια και αναφέρθηκε το 1830 θυμίζω τους Βαυαρικούς κύκλους του Όθωνα,τους Δανέζικους του πριγκηπα Γεωργίου κοκ,τους Βαλκανικούς πολέμους,τους παγκοσμίους πολέμους,ταραγμένη ιστορία μεχρι σήμερα που μιλάμε.Μας θαυμάζω!

  32. julia says:

    @Αικατερίνη Ράπτη:

    Όπως έχεις εσύ το αναφαίρετο δικαίωμα να λες τη γνώμη σου εδώ μέσα έτσι έχουμε και οι υπόλοιποι.

    Λυπάμαι αν μια γνώμη δεν συνάδει με τη δική σου, την ορίζεις ως “μάλωμα”.

    Και επειδή αναφέρθηκες στην καθημερινότητα μου την οποία αυθαίρετα χαρακτήρισες “δύσκολη” να σου θυμίσω τον στίχο του Σεφέρη “όπου και να πάω η Ελλάδα με πληγώνει”.

    Φυσικά και είναι δύσκολη η καθημερινότητα μου. Μπράβο σου που το κατάλαβες. Χαίρομαι που η δική σου προφανώς είναι πιο εύκολη – kumbaya ! Και να σου πω και τον λόγο που είναι πολύ δύσκολη;

    Είναι επειδή αγαπώ κατ ουσία αυτή τη χώρα και όχι για να έχουμε να λέμε για Κολοκοτρώνηδες και Καποδίστριες ( όπου ο ένας φυλακίστηκε και ο άλλος δολοφονήθηκε από τους «συμπατριώτες» -συν- πατρίδα – εμένα μου λες.. )

    Δεν είδα να τους προπηλακίζουν και να τους δολοφονούν οι “κακοί” ξένοι, στους οποίους αναφέρθηκες στον επίλογό σου- οι δικοί μας τα έκαναν αυτά τα ευχάριστα γιατί έχαναν τα προνόμια που είχαν επί 400 χρόνια και από οικογένεια σε οικογένεια και από γενιά σε γενιά, οι τότε προύχοντες και κοτζαμάνηδες που μια χαρά τα είχαν τακιμιάσει ( τουρκική λεξη) με τους ανά τόπο βεζύρηδες και αλήδες.

    Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και αυτό περιμένω γι’ αυτή τη χώρα. Γιατί της αξίζει έως εκεί που δεν παίρνει, αν σταματήσει ο ένας να μάχεται τον άλλον. Αλλά δυστυχώς δεν το βλέπω αυτό. Χειροτερεύουμε αντί να καλυτερεύουμε. Διψάω για το καλύτερο και αυτό δεν έρχεται από πουθενά.

    Και ναι, αυτή η χώρα με πληγώνει καθημερινά και αδιάλειπτα τα τελευταία χρόνια.

    Και το μόνο που έχει τη δύναμη να σε πληγώσει, είναι αυτό που αγαπάς αληθινά.

    Αν δεν το αγαπάς αληθινά, απλά σε αφήνει αδιάφορη . Σιγά μην ασχοληθείς κιόλας.

    Θα κλείσω εδώ με μια αισιόδοξη, ίσως και περήφανη νότα. Το σπουδαιότερο, το πιο μεγαλειώδες, το πιο αξιοζήλευτο χαρακτηριστικό των Ελλήνων, είναι η αγάπη τους για τα μικρά παιδιά. Όχι μόνο τα δικά τους παιδιά. Για όλα τα παιδιά. Είναι ο λόγος που με κρατά ακόμα εδώ, ενώ μου είναι πολύ εύκολο να μπω στο επόμενο αεροπλάνο. Και να γίνει ενδεχομένως και η ζωή μου πιο εύκολη, μια που αναφέρθηκες σε αυτή.

  33. Sofia Marga says:

    Εξαιρετικό το post σου Julia…και οι απόψεις σου πολύ εύστοχες, με βρίσκουν σύμφωνη! Χαίρομαι που υποστηρίζουν κι άλλοι νέοι άνθρωποι τις ίδιες απόψεις, τις οποίες θεωρώ σωστές! Μ’αρεσει πολύ που κάνεις διάλογο με τα κορίτσια που παραθέτουν τις απόψεις τους.
    Καλό βράδυ,
    Σοφία

  34. Beautyblog Beautyblog says:

    @Sofia Marga: Καλημέρα Σοφία! Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Ξέρεις κάποιες φορές το bb μοιάζει λίγο με την Αρχαία Αθήνα (αν μου επιτρέπεις αυτόν τον παραλληλισμό). Όπως η Αρχαία Αθήνα, έτσι και το bb χτίστηκε πάνω σε πολύ συζήτηση, σχόλια, διαφορετικές απόψεις και κάποιες φορές ακόμα και έντονες αντιγνωμίες (σκέψου Αγορά) – ο ορισμός δηλαδή της Δημοκρατίας.

Σχολιαστε