Yγεία: Superfoods! Ελληνικές υπερτροφές για κάθε μέρα. Part Two

 

greek-superfoods-part-two

 

Συνεχίζουμε σήμερα με κάποιες ακόμα ελληνικές υπερτροφές που όλοι τις γνωρίζουμε και που μπορούμε πολύ εύκολα και ανέξοδα να εντάξουμε στην καθημερινή μας διατροφή.

 

Αποξηραμένα σύκα

 

 

greek -super-foods- Dried-Figs

 

 

 

Το καλύτερο σνακ για κάθε μέρα και κάθε στιγμή, για το γραφείο, το σχολείο, το σπίτι…  Αν έχουμε στην τσάντα μας λίγα αποξηραμένα σύκα κι ένα παστέλι φτιαγμένο με μέλι, χωρίς ζάχαρη,  δεν έχουμε τον λόγο ν’ ανησυχούμε ούτε για ατασθαλίες, ούτε για πείνα, έλλειψη ενέργειας ή κούραση.

 

Τα αποξηραμένα σύκα είναι πολύ θρεπτικά, δεν παχαίνουν, καθώς έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, ενώ έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρο και ασβέστιο. Μισή κούπα αποξηραμένα σύκα προσφέρουν 300 mg πολύτιμου καλίου ενώ η ίδια ποσότητα περιέχει το 10% της ημερήσιας προτεινόμενης δόσης μαγνησίου.

 

Το κάλιο βοηθάει την αρτηριακή πίεση και ενισχύει την υγεία των συνδέσμων, ενώ η έλλειψη του συχνά οδηγεί σε μυικές κράμπες, πονοκεφάλους και αδικαιολόγητη ένταση και άγχος.  Το μαγνήσιο είναι επίσης σημαντικό για την ορθή λειτουργία του νευρικού συστήματος και των οστών, στην ομαλή αρτηριακή πίεση, το μεταβολισμό και τη διατήρηση της συγκέντρωσης και της ηρεμίας μας, αλλά και στην αίσθηση κόπωσης.

 

Σημαντικό είναι επίσης, ότι τα ξηρά σύκα περιέχουν περισσότερο ασβέστιο από το γάλα. Οι φυτικές ίνες που περιέχουν απορροφούν το νερό, τα περιττά στοιχεία, τη χοληστερίνη και το τοξικό λίπος και βοηθούν στην αποβολή τους ενισχύοντας τη λειτουργία του εντέρου. Είναι τα ξηρά φρούτα με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και γι΄αυτό το λόγο έχουν λίγες θερμίδες. Η θρεπτική τους αξία ανά 100 gr δηλ. περίπου 5 μεγάλα σύκα, είναι: 240 kcal, 3.6 gr πρωτείνες, 52.9 gr  υδατάνθρακες – σάκχαρα, 186 mg ασβέστιο, 1.6 gr  λίπη – κορεσμένα, 10.6 gr  φυτικές ίνες, 0.07 gr νάτριο.

 

Στην ομορφιά μας τα αποξηραμένα σύκα δρουν ενάντια στην πρόωρη γήρανση και τις ρυτίδες με την υψηλή περιεκτικότητα τους σε βιτ. Ε και Κ. Last but not least τα αποξηραμένα σύκα επιδρούν στο ορμονικό σύστημα απογειώνοντας τη λίμπιντο και την σεξουαλική μας διάθεση. Εννοείται, ότι θα πρέπει να επιλέγουμε ξηρά σύκα αποξηραμένα στον ήλιο χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή χημικά πρόσθετα.

 

 

Αμύγδαλα – καρύδια

 

 

greek-superfoods-almonds-walnuts-amygdala-karydia

 

 

Δυο κορυφαίοι ξηροί καρποί που συναγωνίζονται ο ένας τον άλλον ως προς τις θρεπτικές αξίες και ιδιότητες. Το αμύγδαλο, είναι μία ασυναγώνιστη υπερτροφή που επι της ουσίας δεν ανήκει καν στους ξηρούς καρπούς, αφού πρόκειται για τον σπόρο της αμυγδαλιάς.

 

Πλούσια πηγή πρωτεΐνης, βιταμίνης Ε, φυτικών ινών και πολλών σημαντικών αμινοξέων, τα αμύγδαλα περιέχουν χαλκό, βιταμίνες της ομάδας Β, ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο, σίδηρο και υγιή λιπαρά.  Ρίχνουν την χοληστερίνη LDL μέχρι και 15%.  Ενδεικτικά, 7 γραμμάρια την ημέρα, ρίχνουν τη χοληστερίνη κατά 1%. Είναι επίσης πολύ ωφέλιμη τροφή για όσους πάσχουν από διαβήτη, γιατί τα υγιή λιπαρά, οι βιταμίνες, οι φυτικές ίνες και τα μέταλλα τους, βοηθούν στη ρύθμιση της απορρόφησης και της επεξεργασίας της γλυκόζης στο αίμα.

 

Περιέχουν υψηλά επίπεδα μονοακόρεστων λιπαρών τα οποία είναι υγιή για την καρδιά, ενώ η αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε που περιέχουν σε πολύ υψηλά επίπεδα, βοηθά στην αντιμετώπιση φλεγμονών που εμφανίζονται στις αρτηρίες. Τα αμύγδαλα είναι μια από τις καλύτερες τροφές για τις γνωστικές λειτουργίες του εγκεφάλου. Ενισχύουν την εγκεφαλική εγρήγορση και διατηρούν σε καλά επίπεδα τη λειτουργία της μνήμης. Η φαινυλαλανίνη που περιέχουν εμποδίζει την ανάπτυξη της νόσου του Πάρκινσον και αυξάνει την παραγωγή ντοπαμίνης και αδρεναλίνης.

 

Είναι μια εξαιρετική τροφή για την πρόληψη της οστεοπόρωσης και την πυκνότητα των οστών, μία τροφή που οι γυναίκες δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραλείπουν, λόγω της πλούσιας περιεκτικότητας σε φώσφορο και ασβέστιο, αλλά και βιτ. Ε που είναι απαραίτητη ειδικά στην περίοδο της κλιμακτηρίου.  Πρέπει να καταναλώνονται ωμά και ανάλατα, ενώ εναλλακτικά μπορούμε να πίνουμε γάλα αμυγδάλου ως μία εξαιρετική πηγή πρόσληψης των θρεπτικών στοιχείων που περιέχουν τα αμύγδαλα, ιδανική για όσους δεν θέλουν να πίνουν γάλα ζωικής προέλευσης ή έχουν δυσανεξία στη λακτόζη.

 

Στην ομορφιά μας το αμυγδαλέλαιο είναι ένα θρεπτικό έλαιο για λαμπερό, νεανικό, σφριγηλό, υγιές δέρμα, μαλλιά, νύχια στο οποίο έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο Beautyblog.gr κι είναι το μόνο που στην αγνή, βιολογική μορφή του μπορεί να χρησιμοποιείται ακόμα και σε μωρά.

 

Τα καρύδια δεν θεωρείται, ότι διαθέτουν τυχαία το σχήμα του ανθρώπινου εγκεφάλου. Είναι μια καθαρά πρωτεϊνική τροφή, πλούσια σε Ω3 λιπαρά οξέα, τα οποία συμβάλλουν στην ορθή πνευματική λειτουργία του εγκεφάλου, όπως μνήμη-συγκέντρωση-ικανότητα μάθησης.  Θεωρείται, ότι έχουν θετική επίδραση στην διάθεση του ατόμου, επιδρώντας στον ψυχισμό του και παρεμποδίζοντας την εμφάνιση συμπτωμάτων κατάθλιψης, αλλά και άλλων μορφών σοβαρότερων ψυχώσεων, όπως της διπολικής διαταραχής.

 

Τα καρύδια είναι επίσης πλούσια στις βιταμίνες του συμπλέγματος Β ενισχύοντας το νευρικό σύστημα, βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες, μαγνήσιο, σίδηρο και ψευδάργυρο, μελατονίνη, ελαγικό οξύ,  καροτενοειδή και πολυφαινόλες. Αυτά τα συστατικά θεωρείται, ότι έχουν αντικαρκινική δράση, αντιγηραντική, αντιφλεγμονώδη, ενώ η έλλειψη τους οδηγεί σε ψυχικές διαταραχές.  Περιέχουν αργινίνη, η οποία στον ανθρώπινο οργανισμό ωθεί στην παραγωγή νιτρικού οξέος που βοηθά την διατήρηση της ευκαμψίας των αρτηριών. Τα καρύδια μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης του διαβήτη τύπου 2.

 

Τόσο τα καρύδια όσο και τα αμύγδαλα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Παρότι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, η ενδεδειγμένη δοσολογία ημερησίως είναι μία μερίδα δηλ. 7 μονάδες.

 

 

 

Το top 10 των ελληνικών υπερτροφών δεν μπορεί να είναι ολοκληρωμένο, χωρίς μία αναφορά στη μαστίχα, τον κρόκο και την αλόη.  Ωστόσο έχουμε αναφερθεί εκτεταμένα στο beautyblog.gr και μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στα προηγούμενα posts την ανεκτίμητη δράση τους στην υγεία και την ομορφιά μας.

 

 

 

Μαστίχα

 

greek-super-foods-mastic

 

 

Η επιστημονική κοινότητα μέσα από πληθώρα ερευνών και κλινικών μελετών αποδέχεται και αποδεικνύει, ότι η φυσική μαστίχα Χίου διαθέτει μοναδικές ευεργετικές και θεραπευτικές ιδιότητες, επιβεβαιώνοντας όσα ιστορικά έχουν καταγραφεί, αλλά κι όσα η λαϊκή σοφία ήδη γνώριζε.  Έχει τεκμηριωθεί η ευεργετική δράση της μαστίχας κατά των παθήσεων του πεπτικού συστήματος, στην στοματική υγιεινή, στην αντιμικροβιακή και αντιφλεγμονώδη δράση της, αλλά και ως φυσικό αντιοξειδωτικό.  Επίσης η επουλωτική, αναπλαστική αλλά και η αδιαμφισβήτητη καλλυντική της δράση.

 

 

Κρόκος

 

greek-superfoods-krokos
 

Ο κρόκος ή σαφράν είναι ένα από τα πιο σπάνια και ακριβά φαρμακευτικά φυτά γνωστός από την αρχαιότητα.  Είναι αγχολυτικός κι αντικαταθλιπτικός. Έχει ηρεμιστικές ιδιότητες και χρησιμοποιείται για την καταπολέμηση του άγχους και του εκνευρισμού. Προσφέρει ευεξία, πνευματική διαύγεια και τόνωση. Έχει αντιοξειδωτική, αντικαρκινική και αντιθρομβωτική δράση, ενώ βελτιώνει την εγκεφαλική λειτουργία και ιδιαίτερα την μνήμη.  Ο κρόκος όχι μόνο στα φαγητά αλλά και ως ρόφημα είναι ο εύκολος κι ευχάριστος τρόπος για καθημερινή κατανάλωση.

 

 

 Αλόη

 

 

greek-super-foods-aloe

 

 

Με τόση αλόη που φύεται επιτυχημένα εδώ και δεκαετίες στα νησιά μας, στην Κρήτη, στην Πάρο, τη Νάξο, τη Χίο, δεν μπορώ παρά να τη θεωρήσω πλέον μια υπερτροφή που απέκτησε επάξια «ελληνική ιθαγένεια». Κανένα άλλο φυτό στη φύση δεν συγκεντρώνει το πλήθος των ευεργετικών συστατικών της αλόης.

 

Μέχρι σήμερα έχουν αναγνωρισθεί περισσότερα από 150 ενεργά συστατικά, ενώ νέες έρευνες διεξάγονται συνεχώς, με σκοπό να αποκαλύψουν ακόμα περισσότερα. Προτιμήστε προϊόντα αλόης ψυχρής έκθλιψης (όπως στα ελαιόλαδα, αλλά και τα ποιοτικά φυσικά και αιθέρια έλαια) και όχι θερμής επεξεργασίας, γιατί με την τελευταία καταστρέφεται μέρος από τους σακχαρίτες.

 

Επιλέξτε αλόη σε όσο το δυνατόν πιο πρωτογενή μορφή, ειδικά αν την καταναλώνετε πόσιμη ως χυμό ή ζελέ.  Αποφύγετε τα διάφορα πολυδιαφημισμένα σκευάσματα αλόης, που εκτός των άλλων περιέχουν διάφορα συντηρητικά όπως σορβικό κάλιο, που δεν είναι ότι καλύτερο για την υγεία.

 

Τέλος, προτιμήστε να την προμηθεύεστε από φαρμακεία και καταστήματα βιολογικών προϊόντων. Ένα σφηνάκι χυμός ή μια κουτ. της σούπας ζελέ αλόης το πρωί πριν το πρωινό είναι η ενδεδειγμένη δοσολογία για να κατοχυρώσουμε τις ιδιότητες της.

 

 

 

Stella

 

 

NEW-BANNER-STELAS-RECIPY-14-450x255

9 Responses to “Yγεία: Superfoods! Ελληνικές υπερτροφές για κάθε μέρα. Part Two”

  1. Maryl says:

    Η γιαγιά μου που μπορεί να πήγε μεχρι Τρίτη δημοτικού,αλλά έχει τη μόρφωση και τη σοφία της ζωής, μου έλεγε από τότε που ήμουν μικρή,μέχρι τώρα που έχω τα δικά μου παιδιά,ότι είμαστε ότι τρώμε και αυτό το έχω κάνει μότο μου..Γιαυτό ουτε και πατατες δεν τηγανίζω σπίτι,τρώμε καθημερινά μια κουταλιά μελι και στη μικρή μου που είναι και σαν τσίρος της δίνω μια κουταλιά ταχίνι καθε μερα και για να μην πολυλογώ πίνω 2 σφηνάκια αλόη βέρα,εδώ και πολλά χρόνια,καθε μερα!Δεν είχα ακούσει για το χαρουπόμελο μέχρι στιγμής και θα το ηθελα,αν είναι ευκολο να το βρω..

  2. Stella says:

    @maryl Μπορείς να το βρείς πολύ, πολύ εύκολα. Σε μπουκάλι (είναι σαν παχύρευστο σκουρόχρωμο σιρόπι) σε όλα τα καταστήματα βιολογικών προιόντων αλλά και σε μεγάλα σούπερ μαρκετ που έχουν τμήμα με βιολογικά. Συνήθως είναι κρητικής ποροέλευσης. Αντικατέστησε τη ζάχαρη όπου και αν τη χρησιμοποιείς με χαρουπόμελο π.χ στο γιαούρτι με ελάχιστες σταγόνες (δεν θέλει πολύ, είναι γλυκό)χαρουπόμελο και σταφίδες ή φρούτα,σε ροφήματα, σε γλυκά.

  3. Maryl says:

    @Stella:ok ευχαριστώ για την ενημέρωση! Θα το αναζητήσω οπωσδήποτε από εχτές που σε διάβασα, πήγα στο σούπερ μάρκετ που πηγαίνω αλλά δεν το βρήκα,θα το αναζητήσω κάπου αλλού

  4. MariaA says:

    Stella μου δεν έχω λόγια για το πόσο ενημερωμένη είσαι και τεράστιος θησαυρός γνώσεων! Ο τρόπος που τα εξηγείς όλα είναι καταπληκτικός και παροτρύνεις όλες μας να κάνουμε κάτι καλύτερο για τον εαυτό μας!
    Φιλιά πολλά!!

  5. Nikol M. says:

    Έχω σε μια γλαστρουλα αλόη Αλλά δεν ξέρω πώς να την χρησιμοποιήσω. Παλιότερα έκοβα τα φύλλα της έβγαζα από μεσα το τζελ της και το απλωνα στο πρόσωπο μου. Μπορώ να το φαω; Δηλαδή μπορώ με ένα κουταλάκι να βγάλω το τζελ από το φύλλο και να το φαω;

  6. Nikol M. says:

    Να δώσω και μια μικρή συνταγή για μάσκα με αλόη! Ένα κουταλάκι του γλυκού τζελ αλόη,ένα κουταλάκι καστορελαιο και ανακατεύεις πολυ πολυ Καλά. Το βαζεις στο πρόσωπο σου για 20 λεπτά και ξεπλένει Καλά. Το πρόσωπο μετά ειλικρινά λάμπει!! !Σας το συνιστώ!

  7. Δεν είχα ιδέα για το πόσο θρεπτικά είναι τα αποξηραμένα σύκα.
    Μουτςς

  8. Stella says:

    @NikolM. Αγαπητή μου Νικόλ διάβασε τα πάντα για την αλόη στα προηγούμενα posts μας
    http://beautyblog.gr/2016/07/13/h-aloh-ke-h-drash-ths-sthn-igia-mas/

    http://beautyblog.gr/2016/07/14/h-aloh-ke-h-drash-ths-sthn-omorfia-mas/

  9. Stella says:

    @MariaA Σ΄ευχαριστώ πολύ Μαρία μου! Πρώτα πρώτα θέλω να κανω εγω το καλύτερο για τον ευατό μου. Δεν τα καταφέρνω πάντα, όπως όλοι μας άλλωστε, αλλά τουλάχιστον το προσπαθώ.

Σχολιαστε