Πολλές, πάρα πολλές φορές όμως, οι φίλες μου, οι γνωστές μου, εσείς, ακόμα και κοπέλες που έχω γνωρίσει ας πούμε μια ώρα πριν (αλλά μαθαίνουν τι δουλειά κάνω) μου έχουν ζητήσει να τους προτείνω, όχι μόνο ποια κρέμα θα πρέπει να χρησιμοποιούν, αλλά ακόμα και αν πρέπει να χρησιμοποιήσουν κάποια κρέμα με φυσικά συστατικά ή με τεχνολογικά εξελιγμένη φόρμουλα. Δεν απαντώ ποτέ. Το προϊόν που θα φορέσεις κάθε πρωί στο πρόσωπό σου είναι τόσο προσωπικό, όσο σχεδόν και ο άντρας στο πλάι σου. Και ισχύει το ίδιο και για τα δυο. Έλεγχος και δοκιμή.
Με αφορμή όμως το προχθεσινό post (για την εταιρία Sisley) οι ερωτήσεις άρχισαν πάλι και αυτή τη φορά αποφάσισα να σας γράψω την γνώμη μου- διότι από την πλευρά μου, έχω την υποχρέωση σαν beauty editor, να ξεκαθαρίσω την θέση μου.
Και θα ξεκινήσω με μια φουτουριστική ταινία του 1997 (τις λατρεύω αυτές, ως κλασσική Υδροχόος), το 5o Στοιχείο του Luc Besson. Aν την έχετε δει, ίσως θυμάστε τη σκηνή όπου η Milla Yovovich, δημιουργεί σε δευτερόλεπτα ένα τέλειο μακιγιάζ, ανοίγοντας μια κόμπακτ κασετίνα και ψεκάζοντας το πρόσωπό της. Mου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση η συγκεκριμένη σκηνή και εγώ μάλιστα την είχα πάει στο μυαλό μου και πιο μακριά την ιδέα και έλεγα τι ωραία που θα ήταν μέχρι το 2010, να μπαίναμε σε ένα θάλαμο, να πατούσαμε έναν συνδυασμό από κουμπιά και να βγαίναμε όχι μόνο με τέλειο μακιγιάζ αλλά και με τέλεια στιλπνά μαλλιά, στην σούπερ απόχρωση και με άψογο μανικιούρ –πεντικιούρ και (όταν το παράκανα το ονειροπόλημα…) με πέντε κιλά λιγότερα.
Το 2010 ήρθε και πέρασε κιόλας, τίποτα από αυτά δεν συνέβη, αλλά εγώ έχω να πω ότι αν και ήδη έχουμε υψηλή τεχνολογική κατάρτιση, κάποιες φουτουριστικές συσκευασίες και (σίγουρα) σε κάποιες περιπτώσεις τη διαστημική ορολογία, αυτό τελικά που επιφέρει πραγματικά ορατά αποτελέσματα είναι προϊόντα ομορφιάς που εμπεριέχουν την θεραπευτική δύναμη της φύσης συνδυασμένη με την μοντέρνα επιστήμη.
Milla Yovovich, The 5th Element
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια σαφής στροφή προς τα φυσικά προϊόντα και όπως φαίνεται δεν πρόκειται απλά για μια περαστική φάση. Οι άνθρωποι δείχνουν έντονο σκεπτικισμό, που πολλές φορές φτάνει στα όρια της απέχθειας, σε ότι αφορά υπερβολικά χημικές και συνθετικές φόρμουλες, εφόσον έχουν ήδη πάρει μια γεύση από τα ευεργετικά αποτελέσματα που προσφέρουν τα φυσικά συστατικά.
Αυτό είναι ακόμα πιο έντονο στον χώρο της ομορφιάς και αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ακόμα και οι μεγαλύτερες εταιρίες καλλυντικών, που ξοδεύουν εκατομμύρια δολάρια σε κοσμετολογικές έρευνες, στρέφονται όλο και περισσότερο σε συστατικά προερχόμενα από τη φύση τα οποία χρησιμοποιούν στις κρέμες περιποίησης – τα οξέα φρούτων, οι βιταμίνες Ε και C, η γλυκόζη, τα υποθαλάσσια φύκια, το έλαιο Argan- είναι μόνο κάποια από αυτά. Και αυτό συμβαίνει, γιατί η ίδια η επιστήμη έχει πλέον αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους.
Οι εταιρίες καλλυντικών επενδύουν χρόνο και χρήμα σε περιοχές όπως η ζούγκλα του Αμαζονίου και η έρημος του Νέου Μεξικού που θεωρούνται πλούσιες σε σπάνια χλωρίδα, ενώ ειδικοί επιστήμονες στον τομέα της βοτανολογίας και της φυτοθεραπείας, βοηθούν στην ανακάλυψη φυτών που οι ευεργετικές τους ικανότητες δεν έχουν ακόμα γίνει γνωστές. Μην πάμε μακριά. Θυμηθείτε το πρόσφατο παράδειγμα του ορού Visionnaire της Lancome.
Αν και το LR2412 είναι το βασικό μόριο του προϊόντος το οποίο δημιουργήθηκε στο εργαστήριο, η έμπνευση γι αυτό προήλθε κατ’ αρχήν από την παρατήρηση της φύσης, και συγκεκριμένα από το Ιασμονικό Άλας ένα μόριο που παράγουν τα φυτά όταν υφίστανται «επιθέσεις» από το περιβάλλον και το οποίο ενεργοποιεί τη σύνθεση των πρωτεϊνών επανόρθωσης και άμυνας, οι οποίες κάνουν το φυτό πιο ανθεκτικό σε μελλοντικές επιθέσεις.
Lancome, Visionnaire
Τώρα, ένας λόγος που όλες ψάχνουμε για φυσικά συστατικά στα προϊόντα ομορφιάς έχει να κάνει με το γεγονός ότι η λέξη «φυσικό» από μόνη της περικλείει μια αίσθηση ασφάλειας. Και τι καλύτερο από την συμμαχία της φύσης με την επιστήμη για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα ενός προϊόντος;
Πάμε παρακάτω. Παρόλο λοιπόν, που η τάση κλίνει σαφώς προς τα προϊόντα με φυσικά συστατικά δεν είναι και πολύ πιθανό να παρουσιάσει κάποια εταιρία ένα βαζάκι με αγγούρι και λίγη μπανάνα, σε κάποιο κατάστημα καλλυντικών. Και αυτό γιατί ενώ χωρίς αμφιβολία τα φυσικά προϊόντα έχουν ευεργετικές ιδιότητες μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό, πχ. της μπανάνας, είναι ενεργό και άρα ικανό να προσφέρει στο δέρμα την φροντίδα που χρειάζεται. Η εξελιγμένη όμως επιστημονική τεχνογνωσία είναι αυτή που μπορεί να απομονώσει τα στοιχεία που είναι ικανά να φέρουν το αποτέλεσμα.
Στην σειρά Skin Caviar της La Prairie τα σπάνια εκχυλίσματα χαβιαριού και οι θαλάσσιες πρωτεΐνες θρέφουν και ενεργοποιούν το δέρμα ενώ η Idealist της Estee Lauder είναι ένα ολοκληρωμένο προϊόν περιποίησης που περιλαμβάνει δεκαπέντε φυσικά συστατικά (μεταξύ αυτών και εκχύλισμα καστανιάς) συνδυασμένα με τεχνολογία αιχμής. Εξάλλου τα φυτά αποτελούνται από εκατοντάδες χιλιάδες μόρια και οι χημικοί των εταιριών είναι ικανοί να γνωρίζουν ποια είναι τα πιο αποτελεσματικά για την καλύτερη φροντίδα του δέρματος. Η ίδια αυτή τεχνογνωσία φροντίζει ώστε τα συγκεκριμένα συστατικά να μην μένουν απλώς στην επιφάνεια αλλά να εισχωρούν στις βαθύτερες στιβάδες του δέρματος εκεί από όπου ξεκινούν τα προβλήματα της επιδερμίδας.
La Prairie, Skin Caviar Luxe Cream
Estee Lauder, Idealist
Όσο η ανάγκη όλων μας (ειδικά στις εποχές που διανύουμε) για ένα lifestyle πιο κοντά στη φυσική, αληθινή ζωή γίνεται πιο έντονο, τόσο οι εταιρίες καλλυντικών θα πρέπει να ανταποκριθούν σε αυτή μας την απαίτηση. Και είναι γεγονός ότι στην πρώτη δεκαετία κάθε νέου αιώνα στρέφουμε το βλέμμα μας ή προς τα εμπρός ψάχνοντας για το καινούργιο, ή προς τα πίσω βασιζόμενοι στο γνωστό παρελθόν. Δεν έχω ιδέα, που θα μας βγάλει η «παγκόσμια τάξη» στην επόμενη δεκαετία. Στον τομέα όμως της ομορφιάς έχω την εντύπωση ότι φαίνεται ξεκάθαρα: Αυτό που ζητάμε, είναι το πάντρεμα της σοφίας του παρελθόντος, με την τεχνολογία του μέλλοντος.
Και ο 21ος αιώνας; Τι κάνει για εμάς, τις γυναίκες του μέλλοντος, ο 21ος αιώνας; Tο καλύτερο λοιπόν, σας το φύλαξα για το τέλος.
Στο πρόσφατο συνέδριο του Αμερικανικού Ινστιτούτου Δερματολογίας και Πλαστικής (American Society of Dermatologic Surgery) η φαρμακευτική εταιρεία Revance Therapeutics, Inc. (“Revance”), παρουσίασε το RT100, έναν τύπο αλλαντικής τοξίνης (Type A- botox) που απλώνεται τοπικά. To προϊόν σε μορφή τζελ, ηρεμεί προσωρινά τις ρυτίδες γύρω από τα μάτια (πόδι χήνας) καθώς και τις ρινο-παρειακές ρυτίδες. Ούτε ενέσεις, ούτε πόνος, ούτε φόβος, ούτε τοπικά αναισθητικά, ούτε τίποτα. Σε in vivo πειράματα με ασθενείς, ένα 89% είδε μεγάλη μείωση ρυτίδων, ενώ τα αποτελέσματα κρατάνε τόσο, όσο σχεδόν και το ενέσιμο botox! Το προϊόν είναι αυτή τη στιγμή σε πειραματικό στάδιο και δεν έχει κυκλοφορήσει στην αγορά, αλλά η Revance Therapeutics ανακοινώσε ότι τα αποτελέσματα μέχρι τώρα είναι πολύ θετικά, χωρίς να έχουν παρατηρηθεί παρενέργειες. Βέβαια σύμφωνα με τους επιστήμονες και πάλι θα χρειάζεται μια βόλτα στον δερματολόγο για την επάλειψη (φάρμακο είναι εξάλλου). Όμως το ίδιο είναι να βγάζει ο γιατρός την σύριγγα, και το ίδιο να βγάζει, ας πούμε, ένα μαντηλάκι; Και όταν συμβεί αυτό, πόσος χρόνος νομίζετε ότι θα χρειαστεί μέχρι να βγουν και μαντηλάκια μιας χρήσης;
Και σκέφτομαι: Που ξέρεις; Μπορεί η Milla να είχε την κασετίνα-αυτόματο- ψεκαστήρι μακιγιάζ, αλλά σε δυο-τρία χρόνια εγώ (και εσείς) μπορεί να βγάζουμε από την τσάντα το (εμποτισμένο) μαντηλάκι μας. Και τσούπ! Κούκλες στο δευτερόλεπτο!
Άσχημα θα είναι;
Σοφή η τοποθέτηση σου, Τζούλια μου! Νομίζω πως ξεκαθαρισες το τοπίο κι έβαλες τα πραγματα στη σωστή τους βάση !
Πολύ μου άρεσε αυτό το ποστ!!
Θα σταθώ κυρίως στο “‘Ελεγχος και δοκιμή!!” …!!!!χαχαχα
Καλημέρα!!!!*
@Stella: Ευχαριστώ Στέλλα μου! (Να σου πω, έχω απίστευτη περιέργεια γι αυτό το RT100. Ελπίζω να φανώ γενναία και να το δοκιμάσω γιατί δυστυχώς είμαι απίστευτα φοβιτσιάρα σε όλα…) xxx
gia fantasou…telika oi sci-fi tainies, epalitheuontai siga-siga:-))) se oti afora sto post sou, ti kala pou tha einai gia emena eidika pou fovamai tis velones, ena tetoio proion! tsoup kai teleiwsame! einai apisteuto pws proxwra i epistimi:-)))
Μακάρι , μακάρι . Με ενδιαφέρει ιδιαίτερα το μαντηλάκι που θα με κάνει 5 κιλά πιο αδύνατη …
Τζούλια, κορίτσια καλημέρα!!! Η ιδέα με το μαντηλάκι φοβερή, μακάρι να γίνει κάτι τέτοιο όπως και η διαφήμιση οικιακών συσκευών όπου αν θυμάστε η κυρία πετούσε τα μακαρόνια σε μια οπή στο τρπέζι και αυτά έβγαιναν μαγειρεμένα από ένα συρτάρι και μόλις τελείωναν το φαγητό το τραπέζι μόνο του έπαιρνε τα πιάτα, αυτά πλενόταν και επέστρεφαν στα ντουλάπια!!! Η επιστήμη πάλι κάνει άλματα κι εγώ πρόθυμο πειραματόζωο!!
Ζω για δω μια μέρα το Star Trek να γίνεται πραγματικότητα!!! Σημειωτέον Τζούλια η παλέτα στο 5ο στοιχείο ήταν CHANEL!!!!
Το θυμάμαι καλά διότι κι εγώ έχω μεγάλο έρωτα με τις Sci-Fiταινίες και σειρές.
Φιλιά πολλά !!
Χαχαχαχ και γω θέλω το μαντηλάκι της MOUS MOUS για τα πέντε κιλά λιγότερα!!!
Κατ αρχήν θα σταθώ στο υδροχόος! Ο αντρας μου και η παιδική μου φίλη είναι υδροοχόοι..τυχαίο? Δεν νομίζω! Καλοί άνθρωποι..υπομονετικοί..και στο λέω εγώ που είμαι Σκορπιός και πρεπει να χεις υπομονή μαζί μου (χιχι)…αλλά απτην άλλη, είστε “ύπουλα” πλάσματα…γιατί χρυσέ μου άνθρωπε περιμένεις να περάσει ένας χρόνος για να μου πεις τι σε ενοχλεί??? Και μετά τα θυμάσαι όλα με τη μία??
χαχαχαχα
Και πάμε παρακάτω…in vitro και in vivo (και δεν ξέρω αν τα έγραψα και σωστά..παντα ήμουν των θετικών επιστημών..στα υπολοιπα σκράπας και παπαγάλος…)αυτα πάντα τα μπέρδευα. Αμα δεν βάλεις αγάπη μου την χλαπάτσα στη ρυτιδιασμένη μούρη, δεν μπορείς να ξέρεις αν θα δεις αποτελέσματα ή όχι. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι πλέον είμαστε όλοι υποψιασμένοι με το τι λενε οι εταιρείες για τα προιόντα τους. Ψευτικές και παραφουσκωμένες διαφημίσεις..προιόντα και καλά με φυτικά συστατικα…καμιά φορά μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά και στο τέλος δεν ξέρεις ποιον και τι να πιστεψεις. Πλέον πριν αγοράσω κάτι, ελέγχω τις κριτικές των προιόντων στο διαδίκτυο. Blogs youtube και δεν συμμαζεύεται…
Όσο για το μακιγιάζ ψεκαστήρας…αααα δεν παίζω…τωρα που έμαθα να βάφομαι με πινέλα μη μου το χαλάτε? Γιατί όπως και να το κάνουμε έστω και για 10 λεπτά γινόμαστε οι καλλιτέχνες του εαυτού μας…Έχει και αυτό την γλύκα του!…αν και έχω την εντύπωση ότι υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Νομίζω λέγεται airbrushing..δεν γίνεται όλη η διαδικασία αυτοματοποιημένα αλλα είναι ένα βήμα προς αυτό που περιγράφεις. Είσαι μπροστά λέμεεεεεε!!!
Καλημέρα!!!
@MariaA: Όντως έχεις δίκιο!! Chanel ήταν! Που είναι η Vicky, που πεθαίνει για Chanel??
@Κερασία: Oh, yes.. Airbrushing σωστά τα λες και για πρόσωπο και για σώμα αλλά το όλο εργαλείο ζυγίζει καμιά δεκαριά κιλά… Εγώ η τεμπέλα πάλι,(που δεν πιάνουν και τα χέρια μου) θέλω ψεκαστήρι χειρός για την τσάντα!!! (ΥΓ: Μας έλειψες!! Welcome back!) xxx
Missed u too!!!! Όλες τις τσούπρες!!
Θα συμφωνήσω με τη Slella ότι έβαλες τα πράγματα στη θέση τους.Όσο για την δοκιμή του RT100 κανένα πρόβλημα Τζούλια μου.Όταν κυκλοφορήσει θα την δοκιμάσω εγώ που πεθαίνω να δοκιμάζω καινούρια προιόντα και δεν φοβάμαι καθόλου.Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε που αλλάζω μάρκες συνεχώς.Θέλω να τις δοκιμάσω όλες!Και φυσικά από εδώ και στο εξής θα μπορώ να βλέπω αποτελέσματα.Γιατί άλλο να βάζεις μια κρέμα στα 25-30 και άλλο στα 40+.Καλό μεσημέρι!!!
ontos katholou asxyma!!!!xixi
αυτο το “ελεγχος κ δοκιμη”μου αρεσε πολυ..δεν ειμαιιδιαιτερα του βαψιματος βαζω μασκαρα κ τελευταια κραγιον ειτε εντονα ειτε απαλα κ λιγη πουδρα στα ματια απο κατω κ αυτο για να μη φευγει το μολυβι εβαζα κονσιλερ αλλα θεωρουσα οτι τονιζε τις ρυτιδες μου στα ματια οποτε το μαντηλακι θα ειναι πολυ χρησιμο..!κολλησα κ εγω κ με την πρωτη ευκαιρια ανοιγω να δω το post σου..τρελαινομαι για τετοια…
βαλτε με κι εμενα στη λιστα με τα πειραματοζωα για το RT100..
ΥΔΡΟΧΟΟΣ είμαι κ εγώ!!!!!!Και σαν εκπρόσωπος του πιο πρωτοποριακού ζωδίου,εννοείται οτι θέλω να δοκιμάσω το RT1oo!!!
ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΥΔΡΟΧΟΟΣ ΑΛΛΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΩ , ΕΙΜΑΙ ΚΡΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΛΩ …..
Δεν λέω ποτέ όχι στις δοκιμές και αντίθετα με σένα δεν είμαι καθόλου φοβιτσιάρα σε τέτοια πειράματα….