10 αγαπημένα unisex αρώματα (and much more)

 

 

Ροζ για τα κοριτσάκια και γαλάζιο για τα αγοράκια; Δείτε πως θα καταρρίψουμε αυτόν τον μύθο μαζί με τον άλλο, που διαχωρίζει τα αντρικά από τα γυναικεία αρώματα.

 

 

Ας αρχίσουμε από τα χρώματα: Το μπλε και άρα το γαλάζιο είναι τα χρώματα της ηρεμίας, της γαλήνης, του συναισθηματισμού, της ευαισθησίας, της αφοσίωσης, της σταθερότητας. Κατά κύριο λόγο τα προηγούμενα, είναι χαρακτηριστικά της γυναικείας ψυχοσύνθεσης.

 

Το κόκκινο και άρα το ροζ είναι τα χρώματα της δύναμης, της ενέργειας, του κινδύνου της επιθετικότητας, της τόλμης. Κατά κύριο λόγο αντρικά χαρακτηριστικά.

 

Γιατί τα βρήκαμε λάθος; Γιατί τα αντιστρέψαμε τον προηγούμενο αιώνα;

 

 

 

 

Αν το δω ρομαντικά θα έλεγα ότι αυτό έγινε έτσι ώστε στα βρεφικά δωμάτια/ ρούχα/ παιγνίδια,  λίγο ροζ να προσδίδει στα κοριτσάκια λίγη παραπάνω τόλμη και λίγο γαλάζιο να χαρίζει περισσότερη ευαισθησία στα αγοράκια.

 

 

Αν το δω πεζά, θα έλεγα ότι έγινε για λόγους πώλησης και marketing όπως ας πούμε ο Άγιος Βασίλης ο οποίος φόρεσε κόκκινα προς χάρη διαφήμισης γνωστού αναψυκτικού και από τότε του’ μειναν και η γκαρνταρόμπα του είναι ομολογουμένως πολύ φτωχή.

 

 

Ποτέ δεν κατάλαβα τι σημαίνει αντρικό και γυναικείο άρωμα. Από τη μια γιατί πάρα πολλά από τα αγαπημένα μου αρώματα είναι αντρικά ή έχουν νότες που βρίσκεις κατά κόρον στα αντρικά αρώματα. Από την άλλη γιατί μεγάλωσα με έναν μπαμπά ο οποίος είχε (και έχει) τέτοια λατρεία στα αρώματα- που τις σπάνιες φορές που τελείωνε το δικό του, δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα να δανειστεί της κόρης του ή της γυναίκας του για να παρφουμαριστεί και να μη βγει «γυμνός» κατά τα δικά του λεγόμενα.

 

Και γιατί όχι; Το άρωμα είναι μια τόσο προσωπική υπόθεση. Αλήθεια όταν εσείς διαλέγετε άρωμα σκέφτεστε ποτέ αν μυρίζει «αντρικά» ή «γυναικεία;». Αν το μπουκάλι ήταν placebo, μαύρο, αδιαφανές και απλά σας ζητούσε κάποιος να μυρίσετε το περιεχόμενο του, θα ρωτούσατε αν φτιάχτηκε για άντρες ή γυναίκες ή θα σας άρεσε έτσι απλά, γιατί θα ταίριαζε στις δικές σας οσφρητικές προτιμήσεις;

 

Φυσικά αυτό δεν συμφέρει και πολύ την βιομηχανία της ομορφιάς. H κατηγοριοπoίηση αυτόματα ανεβάζει και τις πωλήσεις, σωστά;

 

Κάποιες φορές όμως κάποιοι οίκοι τολμούν και έχουν τολμήσει και στο παρελθόν και κυκλοφορούν αυτό που οι ίδιοι ονομάζουν unisex αρώματα. Οι περισσότεροι/ ες τα σνομπάρουν βέβαια. Λάθος. Μεγάλο Λάθος,. Διότι φανταστείτε τι ωραίο είναι να βγαίνεις για ψώνια με το SO (significant other) και να διαλέγετε μαζί το άρωμα που θα φορέσετε και οι δυο. Εκείνες τις στιγμές  (όπως παραπάνω τα κοριτσάκια και τα αγοράκια) καλύπτεστε και οι δυο.

 

Τα μεν κοριτσάκια συναισθηματικά (είναι υπέροχο να μοιράζεσαι αυτές τις στιγμές με τον αγαπημένο) τα δε αγοράκια πρακτικά (το budget θα μείνει αλώβητο)

 

 

Και αφού έτσι τα λέμε λοιπόν, δηλαδή Unisex,  ακολουθούν 10 από τα αγαπημένα μας.

 

 

 

 

 

Tom Ford Black Orchid

 

Είναι δυνατόν να μη ξεκινήσω με ένα από τα πέντε αγαπημένα μου αρώματα όλων των εποχών; Ξεχνάω την μέρα που το πρώτο μύρισα πίσω στο 2006; Όταν το ψέκασα ένιωσα σα να μπήκα σε ένα decadent θερμοκήπιο- ότι και αν σας λέει αυτό, είπαμε το άρωμα είναι καθαρά προσωπική υπόθεση. Και ναι μεν ας πούμε ότι το μάρκετιν  του συγκεκριμένου αρώματος απευθύνεται περισσότερο σε γυναικείο κοινό, αλλά πιστέψτε με, μόνο «κοριτσίστικο» δεν το λες.  Συνδυασμός μαύρης τρούφας, φρέσκου περγαμόντου και βανίλιας μας δίνει ένα “dark”, oh so sexy και δυναμικό άρωμα. Έτσι ακριβώς όπως θα το ήθελε και ο πολύ αγαπημένος TF.

 

 

 

 

 

Atelier Cologne Bergamote Soleil

 

Δεν είναι και το καλύτερό σας να ξυπνάτε πρωί -πρωί; Worry no more. Με αυτό θα ξυπνήσετε και οι δυο με τον καλύτερο, πιο φρέσκο και δροσερό τρόπο: φουλ εσπεριδοειδή, μπόλικο λεμόνι αλλά και νότες που φέρνουν στο μυαλό πανέμορφους με οργιώδη βλάστηση προορισμούς. Καταλάβατε.

 

 

 

 

 

BVLGARI Eau Parfumée Au Thé Vert

 

Χαλάρωση και ηρεμία για δυο,  με αυτό το άρωμα που βασίζεται στο ανατολίτικο γιαπωνέζικο πράσινο τσάι αλλά δεν του λείπει και η πιπεράτη αίσθηση με καπνιστό ξύλο και γιαπωνέζικο πιπέρι.

 

 

 

 

 

Calvin Klein CK2

 

Ο Calvin ήταν ίσως από τους πρώτους που μας εισήγαγε στο unisex και πολύ καλά έκανε ο αγαπημένος και το προσπάθησε και πολύ. Και εκείνος δεν ξεχώριζε φύλα στις συγκεκριμένες αρωματικές δημιουργίες. Ένα άρωμα με ξυλώδεις, πικάντικες αλλά και δροσερές νότες.

 

 

 

 

 

Jo Malone Pomegranate Noir

 

Αν δεν το ξέρετε να σας πω ότι σχεδόν όλα τα αρώματα της Jo δημιουργούνται για να μπορούν να φορεθούν και από τα δυο φύλα. Το αγαπημένο μου (το έχω ξαναγράψει) είναι το Pomegranate Noir. Πατσουλί, λιβάνι, πικάντικα και καπνισμένα ξύλα, αλλά και πλούσια φρουτώδες με γλυκόξινη οσμή ένα άρωμα με «σώμα» όπως τα ακριβά κρασιά.

 

 

 

 

 

 

 

Commes des Garcon Serpentine

 

Μαύρος μόσχος, καπνιστός κέδρος, πράσινα φύλλα, το φοράτε μαζί σε δυο περιπτώσεις: ή για urban βόλτα ή για μικρό ταξιδάκι απόδρασης, ας πούμε στα Ζαγοροχώρια.

 

 

 

 

YSL TUXEDO

 

Ακριβό, πολύτιμο, «μυθικό» θα έλεγα αυτό το άρωμα έχει εμπνευστεί από το iconic statement tuxedo του Yves. Kαι όπως ακριβώς και ένα σμόκιν που μπορεί να φορεθεί και από άντρες και από γυναίκες (όπως μας δίδαξε την δεκαετία των 70’ς ο δημιουργός) έτσι ακριβώς και το άρωμα είναι μεν τολμηρό και αρρενωπό αλλά και αισθησιακά θηλυκό με μαύρο πιπέρι, καπνιστό πατσουλί, φρέσκο περγαμόντο και lilly of the valley.

 

 

 

 

 

 

 

Byredo Black Saffron

 

Και όπως είναι λογικό (αν σκεφτούμε την καταγωγή του δημιουργού του Ben Gorham) το άρωμα κατακλύζεται από Ινδικά μπαχάρια και λιβάνια. Σαφράν, πιπέρι , μαύρη βιολέτα, δέρμα. Περιμένετε όμως. Εκρήξεις από βατόμουρο και juniper σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε κάποιο εξωτικό Ινδικό παλάτι της Jaipur μια καλοκαιρινή νύχτα. Και τι μας νοιάζει αν είσαι γυναίκα ή άντρας;

 

 

 

 

Kiehl’s Original Musk

 

Πρόσφατα η εταιρία tο επαναλάνσαρε και το έκανε πιο contemporary αλλά εξακολουθεί να είναι αυτό το Since 1851 απλά τώρα έχουν προστεθεί πολύ ελαφρές νότες λουλουδιών, εσπεριδοειδή αλλά και τριαντάφυλλο και όπως και να το κάνεις είναι ένα αισθησιακό άρωμα.

 

 

 

 

 

 

Aesop Marrakesh Intense

 

Δεν την ξέρουν πολλοί αυτή την απίθανη μάρκα από την Αυστραλία αλλά το 2005 που εμφανίστηκε αυτό το άρωμα, μπήκε αυτόματα στην κατηγορία των niche. Mε έμπνευση από Μαρόκο και Μαρακές έντονα ξυλώδες, πικάντικο αλλά και γεμάτο νότες από εξωτικά λουλούδια.

 

 

 

 

 

44 Σχόλια
  1. Απίστευτα ξεπερασμένη άποψη ο διαχωρισμός σε αντρικά και γυναικεία αρώματα! Ολόκληρη σχεδόν η Niche αρωματοποιία στηρίζεται στο Unisex π.χ L’ Artisan Parfumeur, Frederic Malle, Serge Lutens, Tom Ford Private, Amouage, Armani Prive… και πόσα ακόμα Brands…. Μια φορά που ο καλός μου ξεχασε να παρει μαζί του άρωμα του έδωσα να φορέσει το δικό μου L’ Agent της L’ Agent Provocateur… To ερωτεύθηκε σα να το μύριζε πρώτη φορά κι ομολογουμένως, πάνω του ίσως και να μύριζε καλύτερα…. Για να μην αναφέρουμε βέβαια και στα designers’ το Bulgari Black που πρωτολανσαρίστηκε για αντρικό αλλά στη συνέχεια χαρακτηρίστηκε unisex γιατί φοριόταν τρελλά από γυναίκες. Οπως και το Tobacco Vanilla του Tom Ford που είναι επίσης ενα από τα πρώτα σε πωλήσεις και στα δύο φύλα. Ακόμα και το Noir pour femme επίσης του Tom που δημιουργήθηκε για λόγους μάρκετιγκ επειδή οι γυνάικες λάτρευαν να φορούν το αντρικό…. Απειρα παραδείγματα…..

  2. @Stella: Θα χυθεί πολύ μελάνι, θα γραφούν πολλά posts αλλά η κατηγοροποίηση δύσκολα να αλλάξει και από θέμα συνήθειας αλλά περισσότερο από θέμα νοοτροπίας. Όπως και η niche αρωματοποία είναι acquired taste. (πρέπει πρώτα να γνωρίσεις και μετά να εκτιμήσεις)

  3. Φανταστικό post! Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες. Είμαι ετοιμη για perfume shopping με το SO όπως λες και εσύ!

  4. Kalimera!!! TERASTIOS mythos olo marketing einai to boy/girl diaxorismos. Min ksexname oti mexri sxetika prosfata oi antres forousan akros louloudata aromata me kyriarxo ti violetta. Pantos edo olio oi blogger kai oi organismoi opos The Perfume Society kanoume agona na deiksoume oti o kathenas mporei na foresee oti thelei arkei na tou aresei. Makati Ju na mporousame na diorganosoume ena seminario gia ta bbgirls na myrisoun tyfla (xoris na kseroun poio) aromata kai na dialeksoun etsi ti tous aresei! Exo paei se paromoia ekpaideftika seminaria kai pragmatika exo dei tis antidraseis antropon otan dialyontai oi psebdaisthiseis tou packaging kai tis “tampelas” kai exo diaskedasei afantasta!!
    Filia polla apo ena Xristougenniatiko pia London!!!

  5. @MariaA: Μα τι υπέροχη, φοβερή, εξαιρετική ιδέα! Τι ωραία να ερχόσουν και να μας το έκανες εσύ αυτό το σεμινάριο! (xmas London? Ζηλεύω και σηκώνομαι από τον υπολογιστή και πάω να κλάψω και μετά να αρχίσω το στόλισμα…)

  6. Τι τ’ελειο post!! Συμφωνώ απόλυτα γιατί κ εγώ προσωπικά λατρεύω να φοράω την κολόνια, αντρικό σώμα του Gautier πιο πολύ από το γυναικείο..Από τα παραπάνω έχω φορέσει το Calvin Klein CK2,αγαπημένο κ αυτό μαζί με το Jean Paul Gaultier Le Male που υποτιθεται το δωρισα στον αντρα μου,αλλά κοντευω να του το τελειωσω..

  7. @MARIAA ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ?????? Καταπληκτική ιδέα! Για ξεκίνησε προγραμματισμό άπαξ τη εμφανίσει σου στα πάτρια….

  8. @Ju: arxise na psaxneis sponsor gia to event. To exo ksanapei oti afto pou efxaristiemai poly edo einai oti yparxoun meeting / seminaria / event gia oti theliseis kai einai toso efkolo na diorganoseis kati – eimai sigouri oti ena megalo katastima stin athina (gia logous diafimisis) tha mporouse na paraxorisei kapoio xoro tou gia 2-3 ores kai me ena mikro eisitirio (pio poly gia ti desmefsi) tha mporousame na kanoume ena super event!

  9. Πολύ πλούσιο το σημερινό post μάθαμε πολλά πάλι.

  10. Τι ωραίο και κατατοπιστικό post! Προσωπικά, δεν πιστεύω σε διαχωρισμό γυναικείων και ανδρικών αρωμάτων, αλλά περισσότερο στο τι εγείρει τις αισθήσεις του καθενός και με το αν ταιριάζει στο δέρμα του. Έχει τύχει να αγοράσω “ανδρικό” άρωμα και όταν με ρώτησε η πωλήτρια αν είναι για δώρο και της είπα ότι είναι για μένα, με κοίταξε με απορία και μια μικρή δόση αποδοκιμασίας. Πάντως, έχω αρκετά αρώματα με την ταμπέλα του “ανδρικού” και τα φοράω συχνά – πυκνά.
    Υ.Γ.1: Καταπληκτική η ιδέα της Μαρίας!
    Υ.Γ. 2: Απορία: το “Jungle” του Kenzo αρχικά ως ανδρικό δεν είχε κυκλοφορήσει? Πίσω στα 90’s το είχε ο θείος μου και ψεκαζόμασταν κρυφά με την ξαδέρφη μου. Μετά από χρόνια έγινε το άρωμα που δε λείπει ποτέ από την τουαλέτα μου.

  11. @SHEENA καλά ασε το θέμα με τις πωλήτριες. Οι μισές δεν σκαμπάζουν γρι απ΄αυτά που πουλάνε κι οι άλλες μισές νομίζουν, ότι δουλεύουν στην Προεδρεία της Δημοκρατίας, χωρίς επίσης να σκαμπάζουν γρι….

  12. @Sheena: Εννοείς το Kenzo Jungle Pour Homme? Οποιο και να εννοείς πάντως ανήκει και αυτό στην κατηγορία των λατρεμένων χωρίς κατηγοριοποίηση.

  13. Δεν θα διαφωνήσω και εγώ μαζι σας.Διοτι πολλα αντρικά αρώματα μου αρέσουν.
    Μάλλον αρχίζω να πιστευω οτι αν με έβαζαν σε κάποιο τεστ αρώματος ,θα ξεχώριζα
    αυτα που μου βγάζουν πιο πολυ muscular τόνους ως ανδρικά,και νομίζω οτι ισχύει
    εδω η χημεία του σωματος ,τεστοστερόνη vs οιστρογόνα .Γιαυτο οταν το υποτίθεται
    αντρικό άρωμα το φοράει ένας άντρας μυρίζει πιο εντονα( τεστοστερόνη) και οταν
    το φοράει μια γυναικα ειναι πιο ήπιες οι μυρωδιες( οιστρογόνα)
    Φιλια

  14. Αυτό με τα χρώματα για κοριτσάκια και αγοράκια και τα λάθη που κάνουμε με έχει τριπάρει! Εγώ πάλι που στο δωμάτιο της μικρής μου έχω σε ίσες ποσότητες γαλάζιο και ροζ σε τι κατηγορία μπαίνω??

  15. @Anastasia: Εσύ αγαπημένη μπαίνεις λοιπόν στην κατηγορία του προχωρημένου μαμαδο bb girl, όπως όλες οφείλουμε! 🙂

  16. @Stella: Καλέ το Bvlgari Black δε μας έλεγες τις προάλλες ότι είναι το αγαπημένο της Angelina Jolie? Καλά δε θυμάμαι;

  17. @Stella: Ναι, το αφήνω ασχολίαστο το θέμα με τις πωλήτριες, ειδικά σε μεγάλα καταστήματα καλλυντικών.
    @Julia: Ναι, αυτό ακριβώς! Το κουτί ήταν μωβ και μύριζε υπέροχα, είναι από τις πιο “μυρωδάτες” αναμνήσεις των παιδικών μου χρόνων. Με μια πολύ γρήγορη έρευνα βλέπω ότι αργότερα κυκλοφόρησε ανδρικό (Le tigre) και γυναικείο (L’elephant), το οποίο -έχω την αίσθηση- ότι μυρίζει ακριβώς το ίδιο όπως το Pour Homme.

  18. Καλημερα Υπεροχο ποστ σημερα Συμφωνω οτι ταιριαζει και στα δυο φυλα το Tom Ford Black Orchid . Στεκομαι επισης στο γιορτινο Λονδινο (ονειρο που ελπιζω να πραγματοποιησω καποτε) Οσο για το σεμιναριο λεω και εγω ναι πολυ μου αρεσει αυτη η ιδεα Οπως μου αρεσει οτι γινονται τοσα πολλα στο Λονδινο που παντα εχεις καπου να πας Ποσο θα το ηθελα αυτο Και τελος STELLA συμφωνω απολυτως το 100% των πωλητριων ειναι αυτα που λες Πρεπει εσυ να ξερεις τι θελεις γιατι αν περιμενεις την γνωμη τους σιγουρα θα παρεις οτι δεν πωλειται και εχει μεγαλο ποσοστο αν καταφερει να το διωξει απο το ραφι

  19. @Stella & Rania ( & Sheena)

    Κορίτσια ας είμαστε λίγο προσεκτικές με τις πωλήτριες σε καταστήματα καλλυντικών. Πιστεύω οτι κάνουν ο,τι μπορούν και καλό είναι να μη γενικεύουμε. Δεν ξέρουμε τι πίεση μπορεί να έχουν από τους υπεύθυνους σε μια εξαιρετικά πλέον δύσκολη αγορά όπως αυτή της Ελλάδας.

    Μια χαρά περνάει το κορίτσι του ισογείου στο Selfridges ή το Harvey Nichols. Ισχύει όμως το ίδιο για ένα κορίτσι σε αντίστοιχο ελληνικό Department Store?

    Σαν άλλη Anna Frank, θα πω και εγώ ” I still believe, people are good deep inside”.

    Για τις συνθήκες όμως, δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη διότι, “I’m not in their shoes.”

  20. @Julia Καμμία αντίρρηση γι΄αυτα που λες. Εγω προσωπικά μιλάω για το επίπεδο γνωσεων πάνω σε αυτά που πωλούν για να μην πω το επίπεδο ασχετοσύνης. π.χ αν ζητήσεις ενα άρωμα λίγο πιο σπάνιο από το La vie est belle θα μείνουν στήλη άλατος και θα φωνάζουν πανικόβλητες η μία στην αλλη…. “το ξέρεις? το ξέρεις??? Το έχουμε? Μα γιατι δεν δοκιμάζετε το La vie est belle? Είναι υπέροχο, κορυφαίο, καταπληκτικό, η τελευταία λεξη της μόδας!!!!!” κι από μέσα τους θα λένε “που μου ‘λαχε αυτη η μουρλή?”

  21. @Julia: Για να μην υπάρχει καμία παρεξήγηση επί του θέματος. Σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης για το πόσο δύσκολη και πόσο κακοπληρωμένη μπορεί να είναι μια τέτοια δουλειά. Αν προσθέσω σε αυτά την πολύωρη ορθοστασία συν (σημαντικότατο για μένα) τη λόξα, τις ιδιοτροπίες και την αγένεια του εκάστοτε πελάτη τότε η ζυγαριά βαραίνει και άλλο. Προσωπικά μιλώντας πάντα, οι χειρότερες είναι οι λίγο πιο μεγάλης ηλικίας πωλήτριες, που δουλεύουν χρόνια και έχουν τις περισσότερες φορές το ύφος αυθεντίας και ειρωνείας. Και πολλές φορές δεν έχουν τη διάθεση να σε βοηθήσουν. Φίλη μου εκδιώχτηκε από γνωστό brand της Θεσσαλονίκης, όταν ρώτησε για μια τσάντα και η πωλήτρια της απάντησε ότι δεν είναι για αυτή, επειδή φορούσε τζιν και σταράκια.

  22. @Stella: Μα είναι αυτό που έγραψα παραπάνω για το acquired taste. Αν εγώ στη ζωή μου έχω μάθει το red house wine, το πιο πιθανό είναι, αν μου δώσεις Chateau Petrus να κάνω εμετό ή να μεθύσω σε 5 δεύτερα. Ποιός (ενώ θα έπρεπε) πιστεύεις ότι έχει διδάξει σε αυτά τα κορίτσια (ενώ φυσικά θα έπρεπε) για niche αρωματοποιία? Για τους niche οίκους που ανέφερες παραπάνω και άλλους τόσους που μπορώ να αναφέρω εγώ? Κανένας. Αλλά το ζητούμενο είναι άλλο. Γιατί πρέπει να τους γνωρίζει η πωλήτρια όταν σε πολλές περιπτώσεις ο μισθός της δεν ξεπερνά τα 300Ε? Έχει χρόνο ή διάθεση να κάνει και έρευνα; Μην κοιτάς εμάς, είναι η δουλειά και το επάγγελμά μας. Ενώ δυστυχώς έτσι όπως καταντήθηκε η αγορά, η δική τους δουλειά είναι απλά να πουλήσουν, να πιάσουν στόχους και αν είναι τυχερές στο τέλος του μήνα να λάβουν τα 300Ε.

  23. @Sheena: Την αγένεια, την καταδικάζω σε κάθε της μορφή. Για μένα, ο αγενής, πρέπει να απολύεται με συνοπτικές διαδικασίες και την ίδια στιγμή. Δεν το συζητώ καν.

  24. @Ju, Stella : Sti zoi mou panta elega oti prepei na feromaste opos theloume na mas ferontai. Oi politries se ola ta magazia toy eksoterikou ekpaidevontai apo ta magazia I kai tis idies tis etaireies kai malista stin Agglia oles oi politries aromaton kanoun seminaria me to Fragrance Foundation – dorean – kai pairnoun pistopoiisi. Ola ginontai gia tin kalyteri enimerosi toy katanaloti kai ara kalyteres poliseis. Stin Ellada mas leipei I ousiastiki ekpaidefsi, se opoia douleia kai na exo paei prosopika den ypirxe oute to stoixiodes – den perimeno loipon oi politries na exoun tyxei kalyteris moiras. Stin Ellada o ypefthinos -synithos gia na mi genikevoume – exei alles armodiotites kai den asxoleitai me to ti mporei na kserei mia politria kai etsi an kapoia kopela den exei diko tis prosopiko endiaferon na mathei I douleia tis einai vasika na sou dinei apla afto pou tha zitiseis. Epeidi doulevo san manager (oxi poliseis pantos) afto pou vlepo einai oti I apodotikotita ton ypallilon mou eksartatai apo to poso xrono tha diatheso ego prosopika stin ekpaidefsi tous kai poso syxna tha tous dino tis apaitoumenes plirofories pou xreiazontai gia na kanoun ti douleia tous sosta. Otan legame stin Ellada oti to psari vromaei apo to kefali eixame poly dikio!

  25. Aaa ki epeidi to ksexasa epano stin Ellada den yparxei oute stoixiodi ekpaidefsi se customer service – eksypiretisi pelaton – ousiastiki omos. Se oles tis douleies pou exeis epafi me pelati eisai ypoxreomenos na parousuaseis gnoseis – paradeigmata kai pistopoiiseis esto parakolouthisis seminarion kathos ola ta parapona antimetopizontai me poli sovarotita

  26. @MariaA: Ε, καλά εσύ τώρα το πήγες σε άλλο επίπεδο.. ας μάθουμε τα στοιχειώδη (πχ ευγένεια και το ότι “ο πελάτης έχει ΠΑΝΤΑ δίκιο”) και θα δούμε σιγά σιγά για τα υπόλοιπα, πχ job description, job specification, seminars, etc etc- and so on and so forth.

  27. Ενα τέτοιο post μόνο εδώ μέσα μπορείς να το διαβάσεις. Τι να λέμε τώρα…

  28. @Ju: ma afta einai ta stoixeiodi, ligi ekpaidefsi, parakolouthisi tis apodosis tou ypallilou sou kai kali eksypiretisi tou pelati. O pelatis den exei panta dikio kai gia afto I kali ekpaidefsi xreiazetai gia na mporeseis na eksigiseis sosta kai evgenika ti mporeis na prosfereis kai an yparxei parapono gia kapoio proion I service na prosfereis kati allo. Osos gia to job description I pantelis anyparxia toy apo tis douleies stin ellada akomi me kanei na gelao (mipos tha eprepe na klaio?)

  29. Εγώ πάλι έχω μια ερώτηση. Όλα αυτά τα μπλε γαλάζια ροζ κόκκινα που τα έμαθες και τα βρήκες;

  30. @MariaA: Να κλαις και πολύ μάλιστα, ειδικά αφού ακόμα και η φράση “job description” δεν έχει καταφέρει να φτάσει σε μας. Ούτε καν την ξέρουν.

  31. @ΤΖΕΝΙ 123: χαχχαχχαχαχ!! Βρε αγαπημένη αφού ξέρετε ότι είμαι του pulp fiction! Ο, τι πέσει στα χέρια μου το διαβάζω (ακόμα και αγγελίες σε πόρτες πολυκατοικιών- τι θέμα και αυτό το δικό μου…) Άρα κάπου, κάπως, κάποτε, έπεσε και αυτό με τα χρώματα μπροστά μου! Το δε πιο αστείο δε, είναι ότι πριν από κάποια χρόνια το έμαθα και στον κύριο Ρωμανό. Το καλοκαίρι λοιπόν τσακώθηκε με έναν φίλο του και του είπε “΄’αντε ρε, με τα γαλάζια σου, κορίτσι, ε, κορίτσι!!”.. Καταλαβαίνεις τι έγινε.. Οι γονείς με φώνξαν, με ρώτησαν και εγώ απλά είπα “sorry, αλλά ο μικρός είχε δίκιο…” Εκεί να σε έβλεπα, που 3 ενήλικες άρχισαν να γκλουγκλάρουν και στο τέλος, μας είπαν και μπράβο για τις γνώσεις μας!! χαααααχαχχαχ!!

  32. Oντως ολα οσα αναφερει η Μαρια δεν γινονται Ολα οσα λεει η Τζουλια μαλλον γινονται απο τους εργοδοτες Το θεμα ειναι εμεις γιατι να την πληρωνουμε την ασχετοσυνη και την αγενεια. Ευτυχως που ολες οσες αγαπαμε την ομορφια το ψαχνουμε και ετσι παμε διαβασμενες . Οι αλλες ομως…. Ολγα ποσο δικαιο εχεις εδω μεσα θιγουμε θεματα που μας αφορουν που τα ζουμε και που μπορουμε να τα αναφερουμε

  33. Αγαπημενα bbgirls επειδη ημουν πωλητρια για 14 χρονια σε μεγαλες
    Εταιριες,τυχαινει να γνωριζω τα πραγματα απο πρωτο χερι.
    1.Στις μεγαλες εταιριες γινονται παντα σεμιναρια για ενημερωση,εξελιξη
    Πανω στο αντικειμενο.
    2.Γινεται παντα ελενχος για την συμπεριφορα των υπαλληλων στους πελατες.Και παρα πολλες φορες η ιδια η εταιρια στελνει “κατασκοπους”
    Φερομενους ως πελατες….οι οποιοι επιτηδες κανουν τις πιο δυσκολες
    Ερωτησεις κ.λ.π
    3.Γινονται γραπτα τεστ.!!! Για να ξερουν ποσο καλα γνωριζουν το ειδος
    Που πουλανε
    Σιγουρα σε ολα τα επαγγελματα υπαρχουν και οι λαθος ανθρωποι στην λαθος δουλεια που χαλανε την πιατσα.!!
    Σιγουρα δεν συνχωρω την Αγενεια και τον σνομπισμο!! Εισαι μια υπαλληλος που κανει απλα την δουλεια της ,δεν σου ανηκει η εταιρια.
    Σιγουρα τωρα με την οικονομικη κριση τα πραγματα ειναι πολυ χαλια,
    Και οι μισθοι ακομα πιο χαλια ,και καποια αφεντικα το εκμεταλευονται αυτο,αλλα δεν σημαινει οτι πρεπει να φερεσαι με αγενεια και ασχετοσυνη στον πελατη,
    Σιγουρα υπαρχουν και πελατες που θελουν ψυχιατρικη περιθαλψη! Και βγαζουν ολα τα αποθημενα τους οπου βρουν,μπορω να γραψω ολοκληρο βιβλιο!!
    Αλλα πιστευω παντα το χαμογελο και η διαθεση να βοηθησεις τον πελατη να βρει αυτο που θελει,και να φυγει ικανοποιημενος απο το καταδτημα ιναι το σωστο!!
    Φιλια

  34. &SofiaT: Δεν εχω λογια.. Σε ευχαριστώ μεσα από την καρδια μου γι αυτό το σχολιο. Για την ενημέρωση, για το inside info, για πραγματα που δεν γνωρίζαμε και μάθαμε, για το οτι ακούσαμε και ενα σχολιο από την αντίπερα όχθη, γιατι τελικα λέγαμε και λογαριάζαμε χωρίς τον “ξενοδόχο”. Αλλα πάνω και περα από όλα αυτα, σε αγαπώ που χαλάλισες 2 ή 3 ή 4 λεπτα απο τον πολύτιμο χρόνο σου για να μας τα γράψεις.

  35. @Julia μου αφού ξερεις αγαπημένη ,μοιραζόμαστε τα παντα στο σπιτι μας (BB)!!!

  36. Εγώ πάντως αυτό τον καιρό φοράω το Bleu de Chanel του γιου μου…
    Μουτςς

  37. @MariaA @SofiaT τα είπατε όλα νομιζω από κάθε οπτική γωνία!

  38. Μυρωδάτο,μοσχοβολιστό post !
    Τεράστιο θέμα το ανδρικά-γυναικεία αρώματα…και εντάσσεται στον τρόπο λειτουργίας όλης της ”πολιτισμένης΄΄ κοινωνίας που έχουμε δημιουργήσει…όπως την έχουμε δημιουργήσει δηλαδή.
    Κουτάκια,ομάδες,ενότητες υποενότητες,κατηγορίες,ταμπέλες και δεν συμαζεύεται.
    Φανταστείτε οτι υπάρχουν ακόμα ανθρωποι που πιστεύουν οτι η οσμή ενός αρώματος μπορεί να προσδιορίζει η ακόμα χειρότερα, να επηρεάζει τη σεξουαλική ταυτότητα ενός ατόμου.
    Όχι καλέ μου ανθρωπέ δεν απειλείται η σεξουαλική σου ταυτότητα και οι ερωτικές σου επιλογές επειδή μπορεί να σου άρεσε ενα πιο γλυκό η λουλουδάτο άρωμα…απλώς ηρέμησε, πάρε βαθιές ανάσες και χαλάρωσε…είναι απλώς ένα άρωμα,μια μυρωδιά που η παλιοζωή τα έφερε έτσι και έτυχε να σου αρέσει ,μην φορτώνεσαι περιττες ενοχές έχεις ήδη αρκετές.
    Καλά το θέμα με τις πωλήτριες και τους πωλητές στα καταστήματα είναι κοινωνικό φαινόμενο προς ανάλυση!
    Δεν γνωρίζω απόλυτα τις συνθήκες εργασίας ως πωλητής ,όπως φαντάζομαι οτι και οι πωλητές δεν γνωρίζουν και πιθανόν δεν ενδιαφέρονται για τις δικές μας συνθήκες εργασίας και ζωής.Υποψιαζόμαστε όλοι ασφαλώς και πολλοι βιώνουμε κι’όλας, τις δυσκολίες της καθημερινότητας
    αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με την στοιχειώδη κοινωνική μόρφωση που είναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ μας να διαθέτουμε.
    Ολο και πιο συχνά συναντώ πωλητές και πωλήτριες με μοναδικά προσόντα αγένεια,απροθυμία εξυπηρέτησης,έλλειψη πληροφόρησης και ενημέρωσης για το αντικείμενό τους,αδιαφορία για τη δουλειά τους.
    Φαντάζομαι βέβαια οτι αυτό δεν είναι φαινόμενο που αφορά μόνο την κατηγορία των πωλητών-πωλητριών και για να είμαστε δίκαιοι πιθανόν αφορά όλους όσους ζούμε σε μια χώρα που πάσχει γενικώς και μαζί μ’αυτή πάσχουμε και εμείς.
    Αλλά διάολε δεν μου φταίει ο διπλανός μου πολίτης γιατί πρήστικαν τα πόδια μου απο την ορθοστασία,γιατί τσακώθηκα με τον άντρα μου,τη γυναίκα μου,γιατί με βάλανε να δουλεύω και τις Κυριακές και γιατί ο μισθός μου έπεσε στα 480 Ε!
    Αν παρόλ’αυτά πιστεύεις οτι με το να μας φερθείς με ξινίλα,αγενεια και απροθυμία θα βελτιώσεις τα ήδη υπάρχοντα προβλήματά σου…με χαρά να ξεσπάσεις πάνω μας αγαπητή πωλήτρια την επόμενη φορά που θα τολμήσουμε να σου ζητήσουμε μια αντηλιακή κρέμα για λιπαρές επιδερμίδες με δείκτη προστασίας 50!

  39. Η αλήθεια είναι ότι, κυρίως λόγω των “συγκεκριμένων” πωλητριών, δύσκολα μπορείς να ξεφύγεις από τη διάκριση των φύλων. Ειδικά αν δεν έχεις έναν καλό εξωτερικό συμβουλάτορα.
    Επίσης, να δηλώσω και πάλι τον ερωτά μου για το Black Orchid. Από το 2006 το λατρεύω και το προτείνω για δοκιμή σε γυναίκες και άντρες.

Αφήστε το σχόλιο σας

Το e-mail δεν θα εμφανιστεί.