Γιατί το άρωμα της φίλης μου δεν μυρίζει το ίδιο σε μένα;

 

 

Έχει συμβεί σε όλες μας. Μυρίζουμε ένα άρωμα σε κάποιαν άλλη, ξετρελαινόμαστε,

το δοκιμάζουμε πάνω μας, αλλά… φευ! Τι απογοήτευση…. Καμία σχέση! Πάνω μας

είναι κάτι άλλο.

 

Κάτι που δεν μας αρέσει και δεν μας ξετρελαίνει, όπως αυτό πουμυρίσαμε στο τρίτο άτομο. Καταλήγουμε στο τετριμμένο συμπέρασμα, ότι.. «δεν μας πάει». Τι ακριβώς όμως μπορεί, να συμβαίνει;

 

 

  1. O τύπος του δέρματος μας.

 

Υπάρχει ένας μύθος που τον συντηρούν συχνά και κάποιες πωλήτριες.«Αρώματα που ταιριάζουν σε ξανθές ή μελαχρινές κ.λ.π». Κάτι τέτοιο δεν ισχύει! Το δέρμα μας, φυσικά και παίζει ρόλο στην ανάδειξη ή την εξέλιξη του αρώματος, όπως επίσης και στην διάρκεια πάνω μας, αλλά αυτό έχει να κάνει με το ph, την λιπαρότητα ή την ξηρότητα και τον τρόπο, που αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν, να αναδείξουν κάποιες νότες περισσότερο ή λιγότερο. Τα λιπαρά δέρματα έχουν την τάση, να διατηρούν και να αναδεικνύουν το άρωμα περισσότερο από τα ξηρά, που το απορροφούν αμέσως. Αυτός είναι και ο λόγος που οι ειδικοί συμβουλεύουν, να ψεκάζουμε το άρωμα μας σε καθαρό δέρμα, κατά προτίμηση μετά το μπάνιο για, να είναι ανοιχτοί οι πόροι και σε δέρμα ενυδατωμένο με κάποια λοσιόν που ταιριάζει ή το συμπληρώνει. Ακόμα καλύτερα, με την αντίστοιχη body lotion της σειράς του αρώματος μας.

 

  1. Οι τρίτοι παράγοντες.

 

Η διάσημη και για χρόνια αρωματοποιός του οίκου Guerlain, Sylvaine

Delacourte δημιουργός μυθικών αρωμάτων όπως το L’ insolence, L’ instant,

L’ instant magique, αλλά και αυτών του δικού της οίκου όπως τα Valkyrie,

Virgile, Vanhori γράφει για το θέμα αυτό:

 

H καλή ή κακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται το δέρμα μας, η διατροφή

μας, οι δραστηριότητες μας στην διάρκεια της μέρας, ο ιδρώτας μας και

αντίστοιχα το ph, η θερμοκρασία του ίδιου του δέρματος μας αλλά και του

οργανισμού μας, όπως και το κλίμα και οι εκάστοτε καιρικές συνθήκες στις

οποίες εκτιθέμεθα, όλα αυτά διαμορφώνουν το άρωμα ανάλογα».

 

Αναλογιστείτε πόσες φορές ένα άρωμα που φορούσατε αναδείχθηκε καλύτερα

σε μέρες με υγρασία ή βροχή ή αντίστοιχα, το άρωμα εξαφανίστηκε μέσα στα

πρώτα λεπτά σε μέρες με καύσωνα. Οι μαρκετίστες γνωρίζουν πολύ καλά, πως

τα αρώματα διαχωρίζονται με αυτούς τους τρόπους και προωθούνται ανάλογα,

στις αγορές της βόρειας Ευρώπης και στο Νότο.

 

Είναι αδιόρατο ίσως στις δικές μας μύτες, αλλά η φαρμακευτική αγωγή που

λαμβάνουμε π.χ ηρεμιστικά, αντικαταθλιπτικά, αντιβιοτικά, χημειοθεραπείες

κ.α δραστικές θεραπείες, επηρεάζουν τόσο την όσφρηση όσο και το δέρμα,

καθώς αποβάλλονται από αυτό, κατ΄επέκταση και το άρωμα.

 

 

 

 

 

3. Ορμόνες, αυτός ο γυναικείος «διάβολος».

 

Αυτός κι αν είναι ζωτικός παράγοντας επίδρασης στο άρωμα. Οι γυναικείες

ορμόνες επηρεάζουν τόσο τα οσφρητικά μας κριτήρια, όσο και το δέρμα μας

κατ΄ επέκταση και το άρωμα μας, αν είμαστε στην εφηβεία, έχουμε

εμμηνόρροια, στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, στην εμμηνόπαυση. Αρώματα

που λατρέψαμε μας φαίνονται διαφορετικά, αλλαγμένα, δεν τα αντέχουμε

κάποιες μέρες ή και περιόδους ακόμα της ζωής μας. Αρώματα που απορρίψαμε

μπορεί, να γίνουν πάνω μας ανεκτά, ακόμα και αγαπητά. Δεν είναι απλά μια

αλλαγή στα γούστα και στις προτιμήσεις.

 

Οι ορμόνες, το γνωρίζουμε πολύ καλά εμείς οι γυναίκες, σε κάθε στιγμή και

κάθε μέρα αλλάζουν και μαζί τους, αλλάζει η ισορροπία του οργανισμού, η

όσφρηση, το δέρμα.

 

Αντίστοιχα γι΄αυτό το θέμα η Sylvaine Delacourte μας λέει κάτι

αποκαλυπτικό: «Έτσι, ένα γυναικείο άρωμα φορεμένο από άντρα γίνεται

ανδρικό, γιατί το δέρμα βοηθάει τα χαρακτηριστικά και τις νότες, να

αναδειχθούν διαφορετικά και αντίστοιχα ένα ανδρικό άρωμα φορεμένο από

γυναίκα, παίρνει λόγω των ορμονών έναν θηλυκό και προσωπικό

χαρακτήρα». Έτσι, καταρρίπτεται ένας ακόμα μύθος του μάρκετινγκ, αυτός

των ανδρικών και γυναικείων αρωμάτων. Ευκαιρία, να τολμήσουμε, να

φορέσουμε τα αρώματα που αγαπάμε, να μυρίζουμε πάνω στους αγαπημένους

μας, γιατί η διαφοροποίηση βρίσκεται μόνο στο μυαλό μας.

 

 

  1. Διακύμανση και ίχνος.

 

‘Ενα καλό άρωμα εξελίσσεται. Είναι μια αρχή που έχει παραγκωνίσει η

σύγχρονη αρωματοποιία, στο όνομα των άπειρων flankers που παράγονται

μαζικά από τα μέσα των 00’ς και μετά. Η Sylvaine Delacourte υποστηρίζει πως

η εξέλιξη δεν είναι μόνο χαρακτηριστικό των καλών αρωμάτων, αλλά και των

αγνών συστατικών. ‘Οσο περισσότερα τεχνητά συστατικά χρησιμοποιούνται σε

ένα άρωμα, τόσο παραμένει επίπεδο και χωρίς εξέλιξη. Οσο πιο φυσικά και

ακατέργαστα, ατόφια συστατικά χρησιμοποιούνται, τόσο αυτά εξελίσσονται,

αναπροσδιορίζονται και γίνονται ένα με το δέρμα μας. Το άρωμα γίνεται

αποκλειστικά δικό μας και δεν μοιάζει με κανένα. Αυτός είναι και ο λόγος, που

πολλές φορές ένα άρωμα, όταν το μυρίζουμε σε κάποιον τρίτο μας είναι

απόλυτα σαφές και αναγνωρίσιμο, ενώ άλλες φορές, ναι μεν μας φαίνεται

γνωστό και οικείο, αλλά έχει πάρει μια δική του διάσταση.

 

 

 

 

 

Εδώ όμως αξίζει, να ανοίξουμε μια μεγάλη παρένθεση, γιατί αυτό είναι ένα

σημείο, το οποίο όλο και περισσότερο αξιολογείται και λαμβάνεται σοβαρά υπ’

όψη από τους αρωματικούς οίκους. Η ανάδειξη των φυσικών συστατικών και

η απαίτηση των καταναλωτών για χρήση προϊόντων με λιγότερα χημικά και

περισσότερα φυσικά συστατικά, κερδίζει συνεχώς έδαφος και στην

αρωματοποιία. Ήδη, εκτός από τους niche και indie οίκους, πολλοί designers

δημιουργούν πλέον αρώματα με περισσότερα φυσικά συστατικά. Η ίδια η

Sylvaine Delacourte που ασχολείται με αυτό το θέμα, έχει υιοθετήσει για τον

οίκο της το moto «Classic Raw Materials, Reimagined».

Μείνετε, όμως συντονισμένοι, γιατί πολύ σύντομα θα παρουσιάσουμε ένα

υπέροχο new entry, μεγάλου και πολύ αγαπημένου οίκου βασισμένο σε

φυσικά συστατικά και vegan φιλοσοφία.

 

  1. Η προσωπική ανοσμία.

 

Πολλές φορές έχουμε ανοσμία σε συστατικά και νότες. Συχνά είναι επίπτωση

θυρεοειδικών νόσων, αλλά και χωρίς κάποια προφανή αιτία ή και για πολλούς

από τους παραπάνω λόγους, κάποιοι από μας δεν μπορούν, να αντιληφθούν

πλήρως κάποιες νότες. Αυτό για παράδειγμα συμβαίνει συχνά με το musc.

Έτσι δεν έχουμε σαφή αντίληψη ενός τέτοιου αρώματος, αλλά μόνο μερική.

Το ίδιο συμβαίνει σε έναν μεγάλο βαθμό με ένα άρωμα, όταν το μυρίζουμε σε

τρίτο πρόσωπο και όταν το μυρίζουμε πάνω μας. Η αντίληψη που έχουμε από

την αύρα του αρώματος, αυτό που αποκαλούμε ίχνος, το sillage, είναι τελείως

διαφορετικό όταν το μυρίζουμε σε απόσταση και σε κάποιον που μόλις έχει

μπει στο δωμάτιο ή στέκεται λίγο μακριά μας. Το ίδιο άρωμα φορεμένο πάνω

μας, σε μία κοντινή απόσταση π.χ φέρνοντας στη μύτη τον καρπό μας, μας

δίνει μίαν άλλη αντίληψη που μπορεί να το κάνει για μας βαρύ ή δυσάρεστο,

όσο το μυρίζουμε. Αναρωτιόμαστε λοιπόν, πως γίνεται το άρωμα που

μυρίζουμε στη συνάδελφο του διπλανού γραφείου και μας αρέσει τόσο πολύ,

πάνω μας, να είναι κάτι ξένο και απορριπτέο; Καταλήγουμε, ότι δεν μας πάει,

αλλά στην ουσία είναι ο τρόπος που η όσφρηση μας, το αντιλαμβάνεται. Οι

άλλοι πάλι, που θα το μυρίζουν φορεμένο από μας, θα μυρίζουν δηλαδή το

ίχνος που αφήνουμε, θα το εκλαμβάνουν όπως το εκλαμβάνουμε κι εμείς,

όταν το μυρίζουμε από απόσταση σε τρίτους και μας αρέσει.

 

 

 

 

 

  1. Υπάρχει τελικά τρόπος, να αντιληφθώ αντικειμενικά το άρωμα μου και την

διάρκεια του;

 

Η  Ελενα Βοσνάκη , η perfume expert, ιστορικός αρωμάτων και διαχειρίστρια

της ελληνικής fragrantica.gr, δίνει ένα αλάνθαστο tip ολοκληρωμένης

αντίληψης των αρωμάτων και της μέγιστης διάρκειας τους. Ψεκασμός στα

ρούχα. Πάνω στο ύφασμα, τα αρώματα έχουν την τάση να διαρκούν μέρες,

αλλά και να αναδεικνύονται ολοκληρωμένα, όπως είναι στην πραγματικότητα.

Είναι ένα πολύ καλό τεστ ώστε, να αντιληφθούμε πραγματικά πως είναι το

άρωμα μας, πάνω στην ουδέτερη βάση του υφάσματος και πως τελικά το

αντιλαμβάνονται οι άλλοι όταν εμείς νομίζουμε, ότι δεν μυρίζει πια. Ίσως έτσι

μυρίζοντας το ρούχο μετά από κάποιες μέρες, να αντιληφθούμε, ότι κρατάει

περισσότερο απ΄όσο πιστεύουμε. Ψεκάστε λοιπόν ένα φουλάρι σας, σαν τις

κοκέτες των 50’ς και των 60’ς και δείτε πως πραγματικά μυρίζει και πόσο

διαρκεί το άρωμα σας. Αν εξαιρέσεις τα μεταξωτά, τα υφάσματα δεν

λεκιάζουν από τα αρώματα, όπως πιστεύουμε (είναι όμως ένας μπελάς, αν

φοράμε πολλά διαφορετικά αρώματα, όπως εγώ, γιατί τότε το μπέρδεμα είναι

αναπόφευκτο).

 

 

 

 

 

  1. Νυν υπέρ πάντων… η χημεία.

 

«Όπως όταν δυο άνθρωποι συναντιούνται, η χημεία μεταξύ τους παίζει τον

καθοριστικό ρόλο της σχέσης τους κι αν αυτή «δέσει» η μίξη θα είναι

υπέροχη, έτσι και στο άρωμα μπορεί κάποιο, να είναι μεν πανέμορφο, αλλά

πολύ απλά, να μην είναι φτιαγμένο για σένα» υπογραμμίζει η Sylvaine

Delacourte.

 

Για να είμαι ειλικρινής, αγαπώ αυτή την δυναμική και αμφίδρομη σχέση που

δημιουργείται με τα αρώματα στη διάρκεια της ζωής μας. Είναι τόσο ζωντανή!

 

 

Stella

 

 

 

11 Σχόλια
  1. Έτσι εξηγείται γιατί δεν μπορώ να αποχωριστώ κάποιο άρωμα για χρόνια ενώ κάποιο άλλο δεν το ανέχομαι καθόλου! Τα αρώματα που εξελίσσονται , αυτά με τα περισσότερα φυσικά συστατικά είναι όντως τα καλύτερα! Ανυπομονώ να μάθω για το new entry!

  2. Εμένα πάντως, για να είμαι ειλικρινής, η ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων με άλλα έμπειρα μέλη της ελληνικής Fragrantica στο forum, με έκαναν να συνειδητοποιήσω την ολοκληρωμένη αντίληψη και τις ιδιαιτερότητες της όσφρησης για τον καθένα, που σας παρέθεσα παραπάνω, αλλά πολυ περισσότερο κάποια στιγμή η Ελενα Βοσνάκη, μου επεσήμανε το γεγονός, ότι ο Χασιμότο δεν με αφήνει να αντιληφθώ κάποιες νότες, που στη δική μου μύτη ήταν ανύπαρκτες. Ολα είναι και θεμα εκπαίδευσης.

  3. Εγώ ανήκω στην κατηγορία που δεν μπορώ να αντιληφθω καλά πώς μυρίζει το άρωμα πάνω μου(κι αυτό χωρίς να έχω κάποιο νόσημα με το θυρεοειδή μου).. Οι άλλοι πάντα με ρωτάνε τι άρωμα φοράω και ειδικά την εποχή που φορούσα μόνο ένα συγκεκριμένο μου έλεγαν ότι λίγο πριν μπω στην εταιρεία καταλαβαίναν ότι ερχόμουν από το άρωμα! Λατρεύω τις ωραίες μυρωδιές, ειδικά με πουδρινες νότες ή με νότες βανίλιας, καρύδας, Musk 💟 Και από τότε που δεν μπορώ να βρω το άρωμα που φορούσα παλιά, γιατί οι εταιρείες (πολύ κακώς) έχουν το συνήθειο να τα καταργούν, φοράω κάθε φορά και διαφορετικό..

  4. Πολύ ωραίο post, εξήγησε πολλά που τα είχα ακούσει εδώ & κει. Έχω μεγάλη αδυναμία στα αρώματα και στις μυρωδιές, και εμπειρικά, είχα καταλάβει την δυναμική εξέλιξη τους.
    xx

  5. Εξαιρετικό άρθρο!! Δεν ξέρω γιατί, αλλά πιστεύω ότι τα αρώματα στους άλλους πάντα μυρίζουν πολυ πιο έντονα κ ωραία από ότι μυρίζω εγώ σε μένα σχεδόν ο,τι άρωμα κ αν βάλω ίσως είναι κ οι επιλογές μου λανθασμένες τι να πω ??αυτή η προσωπική ανοσμία πάντως μου κίνησε την περιέργεια…

  6. Έτσι εξηγούνται πολλά! Πολύ ωραίο άρθρο Στελλίτσα μου.
    Μουτςς

  7. Κατατοπιστικότατο το άρθρο. Ανηκω στην κατηγορία των ανθρώπων που δεν μπορώ να μυρίσω τό άρωμά μου επάνω μου….

  8. Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά!Όταν ένα άρωμα μυρίζει πάνω μου για πολύ ώρα,τότε αυτό αποτελεί ένα συν για μένα ώστε να το επιλέξω.Γενικά,τελευτία δεν μυρίζω ωραία αρώματα γύρω μου δεν ξέρω γιατί.Μία φορά μόνο μου έχει τύχει να μυρίσω ένα άρωμα σε άλλον,να μου αρέσει,να το αγοράσω και να μου ταιριάξει κι εμένα.Προ ημερών έβαλα το Ι’m beautiful,το δώρο του bb,και μου είπε ένας μικρός στο εστιατόριο:”Έβαλες αρώματα;”

  9. Και το είχα πάντα απορία!!! Μου έχει τύχει να μυρίζω το άρωμα στο χέρι της αδερφής μου και να μου αρέσει και πάνω μου σχεδόν να μου βρωμάει!!! ♥️♥️♥️🧡🧡💛💛💛💙💙💙💚💚💚💜💜❤️❤️❤️❤️❤️💜💜💜💚💚💚💚💙💙💙💛🧡🧡🧡♥️♥️♥️♥️🧡🧡💛💛💛💙💙💙💚💚💚💜💜❤️❤️❤️❤️❤️💜💜💜💚💚💚💚💙💙💙💛🧡🧡🧡♥️

Αφήστε το σχόλιο σας

Το e-mail δεν θα εμφανιστεί.